بی‌تفاوتی مسئولين نسبت به فضای مجازی مایه تأسف است
کد خبر: 3809090
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹
آیت‌الله‌العظمی مکارم در دیدار فرمانده انتظامی قم: 

بی‌تفاوتی مسئولين نسبت به فضای مجازی مایه تأسف است

گروه سیاست و اقتصاد ــ آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: جای تاسف است که نسبت به این موضوع مهم که آمار‌ها نیز به صورت وحشتناک بالا رفتن جرائم فضای مجازی را خبر می‌دهند، بی تفاوتی وجود دارد.

بی‌تفاوتی مسئولين نسبت به فضای مجازی مایه تاسف استبه گزارش ایکنا از قم به نقل از روابط عمومی دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید امروز 15 اردیبهشت در دیدار فرمانده نیروی انتظامی استان قم، به دنبال توضيحاتي كه فرماندهان انتظامي درباره حجاب دادند، با بیان این که امروزه مساله حجاب از یک موضوع صرفا مذهبی فراتر رفته و به مساله سیاسی تبدیل شده است، تصریح کردند: دشمنان و معاندان تمام همت خود را برای شکستن این سد بکار گرفته اند و معتقدند اگر بتوانند مساله حجاب را بشکنند به نظام ضربه وارد کرده اند.
ایشان با بیان این که تنها در حد یک مساله شرعی نمی توان با موضوع حجاب برخورد کرد، گفتند: با توجه به سرمایه گذاری همه جانبه دشمن در این زمینه، رفتار و واکنش ما نیز باید برای تقویت مقوله حجاب و عفاف در جامعه قوی باشد.
آیت‌الله مکارم با انتقاد از برخی غفلت و تغافل ها و مقایسه نادرست ایران با برخی کشورها دیگر در خصوص موضوع حجاب، اظهارکرد: ما جمهوری اسلامی هستیم نه یک کشور سکولار که با کشورهاي سكولار قابل قیاس باشد.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مهم فضای مجازی اشاره کردند و با انتقاد از اظهارات اخیر بعضي از مسئولين كشور در این خصوص گفتند: جای تاسف است که نسبت به این موضوع مهم که آمارها نیز به صورت وحشتناك بالا رفتن جرائم فضاي مجازي را خبر مي دهد، بی تفاوتي وجود دارد.
آیت الله مکارم شیرازی تاکید کردند: فضای مجازی از نخستین مساله های کشور است که اگر حل نشود آینده تاریک خواهد بود؛ امیدواریم مسؤولين اين آمار و ارقام وحشتناك را ببینند و توجه کنند در فضای مجازی چه خبر است و چه اتفاقاتی رخ می دهد؟
ایشان ادامه دادند: در خبرها آمده بود که روسیه خود را به طور کلی از این شبکه ها جدا کرده است و فضای مجازی خاصی برای خود ایجاد کرده اند. اگر نمی شود چطور اینها توانسته اند؟.
ایشان اظهارکردند: یکی از مهم‌ترین مسائل کشورهمین مساله فضای مجازی است، باید در این خصوص ریشه ای کار کنیم؛ این که گفته شود آب از سر گذشته و نمی شود كاري كرد، اشتباه بزرگي است.
انتهای پیام
captcha