۳۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد کرمان قرار گرفتند
کد خبر: 3809099
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۸
در سال گذشته؛

۳۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد کرمان قرار گرفتند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان گفت: ۳۰ هزار خانواده در سال گذشته زیر چتر حمایتی کمیته امداد استان تحت عنوان تبصره ۱۴ قرار گرفتند و خدمات گیری از امداد را دارند.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان، یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، دیروز، یکشنبه، 15 اردیبهشت گفت: سال 97 با همه شرایط در حوزه اقتصادی، اما در مجموع کمیته امداد پربارترین سال را از حیث خدمت‌رسانی به محرومان داشت و در خیلی از سرفصل‌های مسکن و ... اولین‌بار بود.
وی افزود: 30 هزار خانواده در سال گذشته زیر چتر حمایتی کمیته امداد استان تحت عنوان تبصره 14 قرار گرفتند و خدمات گیری از امداد را دارند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان بیان کرد: در قانون بودجه سال 97 مصوبه و ردیف بودجه‌ای دیده شده که به دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزستی اجازه می‌دهد تا جمعیتی از افراد که پشت نوبت هستند و یا شرایط اولیه‌ برای حمایت دائمی را ندارند، زیر پوشش قرار دهند.
صادقی اظهارکرد: اعتبار تبصره 14 هم توسط وزارت نفت و نیرو تامین می‌شود که فعلا مستمری و بخشی از خدمات کمیته امداد را به افراد مشمول ارائه می‌دهد که در راستای طرح فقر مطلق مطرح شده توسط دولت اجرا می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان افزود: از حیث مشارکت مردم در امور خیر هم، حمایت متمایزی را در کمیته امداد داشتیم و بالغ بر 95 میلیارد تومان طی سال گذشته کمک‌های مردمی در سرفصل‌های مختلف کمیته امداد را شاهد بودیم.
وی بیان کرد: 6 هزار و 500 خانواده تحت پوشش کمیته امداد سال گذشته در سطح استان مورد بازدید مسئولان و خیران محلی قرار گرفتند و امسال با توجه به نظر استاندار کرمان، برنامه‌های دیگری خواهیم داشت که احتمالا سرکشی از خانواده‌های مددجوی پربارتر از قبل خواهد بود.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان ادامه داد: برنامه داریم که بازدیدهای طرح مفتاح‌الجنه از لحاظ کیفی و کمی افزایش یابد و بحث توزیع غذای گرم را بنا به وظیفه‌ای که داریم با اطلاع‌رسانی به خیران انجام دهیم.
صادقی تصریح کرد: مهمترین موضوع کاری کمیته امداد در ماه رمضان که همیشه پربار بوده اکرام ایتام است که مردم در این ماه مبارک بر اساس برکاتی که از آن دیده‌اند، همراهی دارند.
وی با اشاره به برپایی پایگاه‌های ویژه جذب حامی برای ایتام در ماه رمضان اظهارکرد: با رایزنی‌های انجام شده، تعدادی پایگاه در تهران دایر می‌شود.
صادقی گفت: بحث درمان مددجویان کمیته امداد به بیمه سلامت واگذار شد و از خدمات مراکز درمانی دولتی استفاده می‌کنند، اما کمیته امداد خدمات پاراکلینکی بیمه تکمیلی این افراد را می‌دهد.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به اجرای طرح موفق نیروگاه‌های خورشیدی کوچک اشاره کرد و گفت: بیش از 700 طرح نیروگاه خورشیدی در استان کرمان اجرا شده که برق تولیدی به صورت تضمینی توسط دولت خریداری می‌شود.
وی تأکید کرد: 520 نیروگاه تا پایان سال 97 وارد مدار و در سامانه شرکت توزیع نیروی برق ثبت شد و در آینده نزدیک احداث یک‌هزار نیروگاه خورشیدی جدید در استان را خواهیم داشت که با توجه به افزایش قیمتی هم که در تجهیزات این نیروگاه‌ها داریم، اقساط تسهیلات مددجویان را به 120 ماه افزایش دادیم.
انتهای پیام

captcha