آغاز فعالیت ۹۰۰ مبلغ دینی در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3809104
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۶

آغاز فعالیت ۹۰۰ مبلغ دینی در سیستان و بلوچستان

گروه معارف ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، بیش از ۹۰۰ مبلغ آقا و بانو فعالیت خود را در سطح مساجد استان آغاز می‌کنند.

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، بیش از 900 مبلغ آقا و بانو فعالیت خود را در سطح مساجد استان آغاز می‌کنند.
وی با بیان اینکه این اقدام در جهت آشنا کردن بیشتر مردم با مفاهیم دینی و قرآنی صورت می‌گیرد، افزود: مبلغان سه دسته هستند؛ گروه اول مبلغان اعزامی هستند که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، دفاتر بیوت مراجع و همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه به مناطق محروم استان اعزام می‌شوند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: گروه دوم مبلغان، روحانیان مستقر و روحانیان طرح هجرت هستند؛ گروه سوم نیز مبلغانی هستند که در طول سال در منطقه حضور داشته و در محلات ساکن هستند.
وی ادامه داد: پرداختن به نیازهای روز جهان اسلام، سبک زندگی اسلامی، تبیین دغدغه‌ها و تأکیدات مقام معظم رهبری در مسائل مختلف، توجه به نیازهای اولیه مردم و همچنین توجه به شبهات در حوزه اعتقادی از جمله محورهایی است که باید مورد توجه مبلغان قرار گیرد.
بزمانی بیان کرد: انجام اعمال و فرایض دینی از جمله اقامه نماز جماعت، برپایی گفتمان‌های دینی و سخنرانی در خصوص موضوعات اعتقادی و مسائل روز جهان اسلام و همچنین پاسخگویی به سؤالات مردمی از مهم‌ترین وظایف مبلغان است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآنی ‌بین جوانان و نوجوانان، اجرای کلاس‌های آموزش روخوانی، تفسیر قرآن، احکام و معارف اسلامی و اجرای آیین شب‌های قدر در مساجد نیز از دیگر وظایف مبلغان در ایام ماه مبارک رمضان است.

انتهای پیام

captcha