ارائه ۱۱ هزار و ۶۱۷ سبد غذایی بهبود تغذیه به کودکان زنجانی
کد خبر: 3809118
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳

ارائه ۱۱ هزار و ۶۱۷ سبد غذایی بهبود تغذیه به کودکان زنجانی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۱۱۰۳ کودک زنجانی در سال گذشته از برنامه بهبود تغذیه‌ای کمیته امداد استان زنجان با مبلغ بیش از یک میلیارد و ۴۷ میلیون تومان بهره‌مند شدند.

ارائه 11 هزار و 617 سبد غذایی بهبود تغذیه به کودکانهدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با بیان اینکه 1103 کودک زیر پنج سال در حال حاضر تحت پوشش طرح بهبود تغذیه‌ای این نهاد قرار دارند، اظهار کرد: بیش از یک میلیارد و 47 میلیون تومان در قالب 11 هزار و 617 سبد غذایی در سال 97 در جهت بهبود تغذیه‌ای این کودکان قرار گرفته است.
وی افزود: هزینه هر سبد غذایی به‌صورت ماهیانه به کارت‌های مخصوص خرید مایحتاج این کودکان واریز می‌شود و مبالغ واریزی تنها می‌تواند برای خرید اقلام مشخص طرح در فروشگاه‌های مربوطه هزینه شود.
صفری با اشاره به اینکه کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال از اقدامات مهم کمیته امداد برای ارتقای شاخص‌های سلامت این گروه از جامعه هدف است، افزود: با همین رویکرد در سال گذشته هزار و 103 کودک از سبد غذایی کمیته امداد بهره‌مند شدند.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین به اجرای طرح کمک به بهبود تغذیه مادران باردار و شیرده نیز اشاره کرد و افزود: به‌منظور کمک به بهبود تغذیه مادر باردار و شیرده نیازمند در سطح استان زنجان 20 میلیون تومان در سال گذشته هزینه شده است.
وی ادامه داد: اجرای طرح کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر 5سال با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و کمیته امداد استان زنجان با هدف پیشگیری از عوارض ناشی از سوءتغذیه انجام می‌شود.
انتهای پیام
captcha