گرانی کالاها در رمضان؛ مشکل مردم «بلخ» افغانستان
کد خبر: 3809198
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵

گرانی کالاها در رمضان؛ مشکل مردم «بلخ» افغانستان

گروه بین‌الملل ــ گران شدن کالاها در ماه رمضان و ناامنی باعث شده است که مردم افغانستان به ویژه شهروندان بلخ (یکی از استان‌های این کشور) با مشکل ناتوانی در تهیه مواد غذایی روبرو شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «صدای افغان»؛ سیداحمد احمد، یکی از شهروندان فاریاب (از استان‌های افغانستان) که به مزارشریف (شهری در شمال افغانستان) مهاجرت کرده است، درباره ماه رمضان گفت: مشکلات مهاجران در این شهر با فرا رسیدن رمضان افزایش پیدا کرده و هیچ نهاد دولتی و خصوصی توجهی به این مسائل نداشته است.

وی،‌ ناامنی را دلیل مهاجرت به مزارشریف بیان و اظهار کرد: طی چند روز به همه دفترها و نهادهای مالی مراجعه کردم، ولی هیچ کدام از آنها کمکی به من نکردند.

خیرالله افغان، شهروند مزارشریف با اشاره به اینکه روزه بر هر مسلمانی واجب است و ماه رمضان، ماه برکت و مغفرت به شمار می‌آید، گفت: صلح و امنیت خواسته همه مردم این کشور است و با وجود آن است که می‌توانیم به عبادات خود در ماه رمضان برسیم.

لعل محمد، یکی از شهروندان منطقه شولگره (واقع در استان بلخ) درباره فرا رسیدن ماه رمضان و مشکلات مردم این استان گفت: بیشتر مردم برای خرید مواد غذایی و لوازم مورد نیاز خود از مناطق دیگر به مزارشریف می‌آیند.

وی با بیان اینکه قیمت کالاها در بازارهای مختلف متفاوت است، ادامه داد: قیمت کالاها و مواد غذایی که مردم در ماه رمضان نیاز بیشتری به آنها دارند نسبت به سال‌های گذشته گرانتر بوده است و همین موضوع باعث می‌شود که مردم نتوانند مایحتاج خود را تهیه کنند.

گفتنی است، امروز 16 اردیبهشت (6 آوریل) نخستین روز ماه رمضان در افغانستان است؛ اوضاع امنیتی در استان بلخ نسبت به سال‌های گذشته نامناسب‌تر شده و قیمت کالاها نیز در بازارهای مزارشریف افزایش یافته است؛ این موضوع باعث شده است که مردم نتوانند مواد غذایی مورد نیاز خود را خریداری کنند.

انتهای پیام

captcha