برگزاری سلسله جلسات «گفتمان معرفت» در مشهد
کد خبر: 3809217
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷

برگزاری سلسله جلسات «گفتمان معرفت» در مشهد

گروه معارف ــ همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان سلسله جلسات گفتمان معرفت به همت مرکز تحقیقات اسلامی در مشهد برگزار می‌شود.

برگزاری سلسله جلسات گفتمان معرفت در مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مجموعه جلسات گفتمان معرفت در دهه اول ماه مبارک رمضان با حضور اساتید برجسته حوزه علمیه و در مباحث مختلف برگزار خواهد شد.

اولین جلسه از مجموعه جلسات گفتمان معرفت ۱۶ اردیبهشت‌ماه با موضوع امکان‌پذیری رویت هلال ماه رمضان برگزار می‌شود. در این مراسم حجت‌الاسلام سیدمحمد صادق علوی به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

آیت‌الله اشرفی‌شاهرودی نیز هفدهم اردیبهشت‌ماه با موضوع بایستگی‌های حوزه کارآمد در دومین شب از این مجموعه جلسات سخنرانی خواهد کرد.

راه‌های شناخت عرف از دیدگاه جامعه شناسی سومین موضوعی است که در سومین شب از این محافل علمی مورد بحث خواهد بود و حجت‌الاسلام صدیق اورعی و یوسفی به ارائه مباحث خواهند پرداخت.

حجت‌الاسلام قدیری در چهارمین شب از محافل گفتمان معرفت، نگاهی به منهج اصولی صاحب ریاض خواهد داشت و در پنجمین و همچنین ششمین محفل گفتمان معرفت یعنی در تاریخ ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت‌ماه نیز حجت‌الاسلام قرائتی موضوع برترین منهاج تفسیری شیعه خواهد پرداخت.

فقه و حقوق بشر موضوع هفتمین محفل گفتمان معرفت خواهد بود که در این جلسه علمی نیز حجت‌الاسلام طالقانی سخنرانی خواهد کرد. حجت‌الاسلام حسینی‌فقیه در هشتمین شب از این سلسله جلسات به طرح موضوع ترکیب و تعویض سند در حجیت روایات می‌پردازد.

در آخرین جلسه گفتمان معرفت در دهه اول ماه رمضان آقایان واسطی و دریاباری موضوع شاخصه‌های عرفان شیعه را مورد بحث خواهند داشت.

یادآور می‌شود، این جلسات هر شب از ساعت ۲۲ در مرکز تحقیقات اسلامی واقع در خیابان آیت‌الله شیرازی ۱۶ و همراه با قرائت دعای پرفیض افتتاح برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha