اعلام مفاد توافق آتش‌بس اسرائیل و گروه‌های فلسطینی
کد خبر: 3809250
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳

اعلام مفاد توافق آتش‌بس اسرائیل و گروه‌های فلسطینی

گروه بین‌الملل ـ سخنگوی جبهه دموکراتیک آزادی‌بخش فلسطین مفاد توافق آتش‌بس میان اسرائیل و گروه‌های مقاومت فلسطینی را اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از  المیادین؛ وسام زغبر در این باره گفت: این توافقنامه با میانجیگری مصر و به شرط انجام اقداماتی مبنی بر کاهش دامنه محاصره غزه انجام شده است.

بنابر اعلام وسام زغبر، از جمله مفاد این توافق‌نامه، توقف حملات اسرائیل و پایبندی به اقدامات مربوط به کاهش دامنه محاصره غزه، فتح گذرگاه‌ها و توقف هدف قراردادن ماهیگیران، کشاورزان و تظاهرکنندگان در تظاهرات بازگشت شرق نوار غزه است.

قبل از اعلام این آتش‌بس، نیروهای صهیونیستی مناطق متعددی از نوار غزه را به‌طور گسترده، هدف بمباران قرار دادند و در مقابل نیز نیروهای مقاومت برخی شهرک‌های اسرائیلی را هدف قرار دادند که منجر به کشته‌شدن 4 اسرائیلی و زخمی شدن 200 نفر دیگر شد.
 
همچنین وزارت بهداشت فلسطین نیز از شهادت 25 فلسطینی از جمله 3 زن، دو جنین، دو نوزاد و زخمی شدن 154 نفر دیگر در پی تشدید حملات از روز شنبه تاکنون خبر داد، این در حالی است که شبکه ماهواره‌ای الجزیره اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان به 29 نفر رسیده است.
 
دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه نیز در گزارشی اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از صبح شنبه تا لحظه اجرای آتش‌بس در غزه (بامداد امروز دوشنبه) 295 نقطه را در این باریکه بمباران کرده است.

طبق این گزارش، جنگنده‌ها و توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی ده‌ها ساختمان و برج مسکونی، مراکز دولتی، مساجد، کارگاه، دفاتر رسانه‌ای و اراضی کشاورزی را بمباران کرده است. 18 ساختمان و برج مسکونی در این حملات به طور کامل تخریب شد و خسارت‌هایی نیز به ده‌ها واحد مسکونی دیگر وارد آمد.

این حملات منجر به تخریب 58 واحد مسکونی، چندین اسلکه ماهیگیری، دفتر 5 مرکز رسانه‌ای، 24 مرکز آموزش و 18 برج دیده‌بانی مقاومت و انهدام 2 خودرو و 4 دستگاه موتورسیکلت شده است.
 
از سوی دیگر، گروه‌های فلسطینی در اقدامی بی‌سابقه در کمتر از ۴۸ ساعت، بیش از ۶۰۰ راکت به شهرک‌های اسرائیل حتی به «عراد» فراتر از تاسیسات دیمونا شلیک کردند.

همچنین براساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، مذاکرات برای آرام‌سازی اوضاع بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در نوار غزه تحت نظارت مصر، قطر و سازمان ملل به نتیجه رسید و آتش‌بس از ساعت 4:30 بامداد امروز به وقت فلسطین اجرا شده است.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس شامگاه دیروز یکشنبه تاکید کرد که بازگشت آرامش به مرزهای نوار غزه در گرو پایبندی رژیم صهیونیستی به تفاهمات حاصل شده برای آتش بس در این باریکه خواهد بود.

اسماعیل هنیه تصریح کرد که شیوه واکنش مقاومت فلسطین به تجاوزات و جنایات دشمن صهیونیستی متناسب با سطح حملات این رژیم به غزه خواهد بود.

هنیه اشاره کرد که طفره رفتن رژیم صهیونیستی از اجرای تفاهمات حاصل شده موجب لبریز شدن کاسه صبر ساکنان نوار غزه شده است، اما مقاومت مبارک فلسطین و در رأس آن گردان های شهید عزالدین قسام قاطعانه و با اقتدار در برابر دشمن ایستاده است.

وی تصریح کرد که بازگشت مجدد آرامش به مرزهای غزه ممکن است و ادامه این آرامش در گرو میزان پایبندی رژیم صهیونیستی به تفاهمات حاصل شده و به ویژه توقف جنایات علیه تظاهرات مسالمت آمیز بازگشت خواهد بود.

انتهای پیام
captcha