۲۰ هزار مترمربع از اموال وقفی در هرمزگان اثبات مالکیت شد
کد خبر: 3809280
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

۲۰ هزار مترمربع از اموال وقفی در هرمزگان اثبات مالکیت شد

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: ۲۰ هزار مترمربع از اموال وقفی در این استان با حکم دادگاه و اثبات مالکیت به حالت وقفی خود بازگردانده و ۸۶۷ سند برای موقوفه‌ها صادر شد.

۲۰ هزار مترمربع از اموال وقفی اثبات مالکیت شد

حجت‌الاسلام مصطفی آزادی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، با بیان اینکه رمضان از بهترین ماه‌های سال است و خداوند امتیازات فراوانی برای آن قائل شده است اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان فضای معنوی ناشی از عبادت، تلاوت قرآن، حس همگرایی و کمک به محرومان که موجب شکوفایی عواطف انسانی و نیز تحقق انسان‌دوستی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این ماه تنها ماهی است که نام آن به‌ صراحت در قرآن کریم آمده است، افزود: رمضان ماه خودسازی، ماه برکت، آمرزش و مغفرت است.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه هرمزگان با تأکید بر فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در این ماه پرخیر و برکت مراسم جمع‌آوری و جزء خوانی روزانه قرآن کریم در بقاع متبرکه شاخص استان هرمزگان برگزار می‌شود.
‌آزادی با بیان اینکه نشر کتب و فعالیت‌های قرآنی در جامعه یکی از مسائل مهمی است که باید موردتوجه واقع شود، تأکید کرد: یکی از مباحث مهم در بحث ترویج فرهنگ وقف، ثبت موقوفات قرآنی است که امروزه نیاز است خیران و واقفان خیراندیش به این مهم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

۳۲ دستگاه و نهاد دولتی املاک وقفی در اختیار دارند
وی افزود: ۲۳ دستگاه و نهاد دولتی املاک وقفی در اختیار دارند که در گذشته قانون به آن‌ها اجازه بهره‌برداری داده بود که برخی از این املاک تعیین تکلیف شده است.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه هرمزگان اظهار کرد: این مطالبه‌ها جزو دیون دولت قرارگرفته و چیزی را بر بودجه هرمزگان تحمیل نکرده است و دولت به‌صورت مستقیم آن‌ها را پرداخت می‌کند.
آزادی در پایان گفت: ۲۰ هزار مترمربع از اموال وقفی در هرمزگان با حکم دادگاه و اثبات مالکیت به حالت وقفی خود بازگردانده و ۸۶۷ سند برای موقوفه‌های استان صادر شد.
انتهای پیام

captcha