اعزام ۱۶۶ گروه جهادی از ملایر به مناطق محروم
کد خبر: 3809312
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵

اعزام ۱۶۶ گروه جهادی از ملایر به مناطق محروم

گروه اجتماعی ــ فرمانده سپاه ناحیه ملایر با اشاره به اجرا و برگزاری برنامه‌های متنوع در حوزه‌های مختلف در سالروز بسیج سازندگی، گفت: ۱۶۶ گروه جهادی محله محور در بستر مسجد فعال شده و به مناطق هدف و محروم اعزام می‌شوند.

اعزام 166 گروه جهادی از ملایر به مناطق محرومبه گزارش ایکنا از همدان، سیدجواد حسینی، فرمانده سپاه ناحیه ملایر، دوشنبه، 16 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران به مناسبت سالروز تأسیس جهادسازندگی با هدف عمران، آبادانی و محرومیت‌زدایی، افزود: این گروه‌ها توسط پایگاه‌های مقاومت در عرصه‌های مختلف شناسایی شده همچون بهداشتی، عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به تعداد 5 هزار و 766 نفر روز به فعالیت می‌پردازند.
وی به واگذاری تسهیلات به طرح‌های اقتصاد مقاومتی در راستای ایجاد کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی چون زنبورداری، پرورش گیاهان دارویی، گل محمدی، زعفران، تولید صنایع دستی، پرورش طیور،دامپروری، پرورش آبزیان و... توسط بسیج سازندگی ملایر اشاره کرد.
حسینی با بیان اینکه امسال نیز همچون سال های گذشته طرح «همگام با کشاورز» به همت 95 نفر از مهندسان کشاورزی بسیج سازندگی در سطح روستاهای شهرستان اجرا می‌شود، ادامه داد: کارشناسان این حوزه برای مشاوره دادن به کشاورزان در زمینه‌های مختلف همچون نحوه مقابله با انواع آفات محصولات و درختان مثل سن مادر و ... اعزام می‌شوند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته در زمینه اجرای طرح همگام با کشاورز رتبه اول استان را کسب کردیم، خاطرنشان کرد: تلاش مهندسان کشاورزی بسیج سازندگی باعث شد میزان برداشت گندم در ملایر از 18 هزار تن به 31 هزار تن ارتقاء یابد و در راستای مبارزه با آفات و بالابردن کیفیت گندم تولیدی کمک شایانی به کشاورزان شد.

اجرای طرح همبستگی ملی
فرمانده سپاه ناحیه ملایر به اجرای طرح «میز خدمت» در سطح شهرستان با حضور مسئولان اشاره و اظهارکرد: بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده فی مابین کمیته امداد، بهزیستی و بسیج سازندگی، 110 پروژه عمرانی در مناطق محرم و نیازمند در دستور کار ما قرارگرفته که بیشتر شامل آبرسانی و اشتغالزایی است.
حسینی افزود: در قالب طرح «همبستگی ملی» نیز هر مسجد یک منزل مسکونی و هر کاسب تأمین یک کالای اساسی را برای رفع نیاز سیل‌زدگان تحت پوشش قرار می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه در سیلاب‌های اخیر، شاهد به راه افتادن سیل خدمت و همبستگی نیروهای نظامی و انتظامی و تجلی نوع دوستی مردم در سراسر کشور بودیم، یادآورشد: مقرر شد سپاه ناحیه ملایر 100 خانه را در بحث سیل زدگان لرستان تحت پوشش قرار دهد.
حسینی از کلیه خیرین و بانک‌ها خواست تا با محوریت مساجد در بحث نوسازی و بازسازی مناطق سیل‌زده و ساخت مدارس کمک حال استان‌های سیل‌زده باشند.
فرمانده سپاه ناحیه ملایر در ادامه گفت: با محوریت سپاه و مشارکت مردم نوع دوست ملایر افزون بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان کالاهای اساسی و مورد نیاز سیل زدگان طی 6 مرحله در قالب 12 کامیون به استان های سیل زده ارسال شد.
حسینی با بیان اینکه ما متناسب با نیاز سیل‌زدگان حرکت کردیم و از ظرفیت بسیج، سپاه و کلیه تجهیزات برای رفع آبگرفتگی سطح منازل و معابر ملایر در سیلاب های اخیر استفاده شد، گفت: یک پروژه مهم و کلیدی در قالب اردوهای جهادی در جاده اصلی همدان- تویسرکان در درست انجام است که با اتمام آن طول مسیر 55 کیلومتری این جاده به 20 کیلومتر کاهش یافته و ضمن رعایت مباحث امنیتی و اقتصادی، 7 روستا در کمترین زمان ممکن به یکدیگر وصل می شوند.
فرمانده سپاه ناحیه ملایر از اجرای طرح «جهاد روشنایی» در روستای علی آباد به عنوان پایلوت و برای نخستین بار در شهرستان ملایر با همکاری و نظارت وزارت نیرو خبر داد و گفت: در این طرح از انرژی خورشیدی برای منازل و کارخانجات استفاده می شود که با رایزنی اولیه با وزارت نیرو قراردها بسته و کار کلید خورده است.
وی یادآورشد: در مناطق دریاچه کوثر و شمس آباد، 2 پروژه نیمه کاره پایگاه فرهنگی مربوط به طرح کرامت داریم که متأسفانه به علت عدم حمایت مسئولین و عدم تأمین اعتبار، رها شده است و انتظار داریم مسئولین ارشد استان و شهرستان بودجه و اعتبار لازم را برای اتمام این پروژه های مهم در اختیار سپاه قرار دهند.
انتهای پیام

captcha