مقابله با سوءاستفاده از بیت‌المال در راستای امربه‌معروف و نهی از منکر است
کد خبر: 3809535
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲

مقابله با سوءاستفاده از بیت‌المال در راستای امربه‌معروف و نهی از منکر است

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قزوین با تأکید بر اینکه مقابله با سوءاستفاده از بیت‌المال در راستای رسالت‌های امربه‌معروف و نهی از منکر است، گفت: برای مقابله با سوءاستفاده از بیت‌المال نباید رودربایستی داشته باشیم.

مقابله با سوءاستفاده از بیت‌المال در راستای امربه‌معروف و نهی از منکر است

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام‌ جمعه قزوین، صبح امروز، 17 اردیبهشت ماه در نشست ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قزوین اظهار کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر پیش‌نیازهایی دارد که اگر بدون توجه به پیش‌نیازهایش انجام شود، ممکن است به منکر کشیده شده و آبروی انسانی ریخته شود.
وی با بیان اینکه «آموزش» یکی از پیش‌نیازهای امربه‌معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: ممکن است کسی اطلاعی از منکری که انجام می‌دهد، نداشته و نیاز به آموزش داشته باشد که در این مرحله امربه‌معروف بدون توجه به آموزش آبروی او را به خطر می‌اندازد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: ممکن است شخصی مورد آموزش قرار بگیرد، اما در غفلت باشد و در این مرحله لازم است به او تذکر داده شود؛ در این مرحله نیز هنوز به مرحله اجرای امربه‌معروف نرسیده‌ایم.
امام‌ جمعه قزوین ادامه داد: پس از مرحله تذکر، مراحل موعظه، نصیحت و خیرخواهی قرار می‌گیرد که لازم است با محبت صورت بگیرد و پس‌ازاین مرحله وارد مرحله امربه‌معروف و نهی از منکر می‌شویم.
وی تأکید کرد: پس از رعایت پیش‌نیازهای امربه‌معروف و نهی از منکر، باید امربه‌معروف کنیم و دیگر در این مرحله نباید التماس صورت بگیرد بلکه باید جدیت داشته و محکم امر خداوند را اجرایی کنیم.
آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه مقابله با سوءاستفاده از بیت‌المال در راستای رسالت‌های امربه‌معروف و نهی از منکر است، گفت: برای مقابله با سوءاستفاده از بیت‌المال نباید رودربایستی داشته باشیم و باید با جدیت امربه‌معروف و نهی از منکر را در این مرحله به اجرا درآوریم.
رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قزوین تأکید کرد: خداوند گفته باید امربه‌معروف و ناهی از منکر باشید و اگر پس از پشت سر گذاشتن پیش‌نیازها به مرحله امربه‌معروف و نهی از منکر رسیدیم، باید این فریضه را با جدیت اجرایی کنیم چراکه در قرآن آمده است کسانی که امربه‌معروف و نهی از منکر را جدی نمی‌گیرند، روسیاه خواهند شد.
وی بیان کرد: قرآن می‌گوید اگر اهل امربه‌معروف و نهی از منکر شُدید، ممکن است مورد تهمت و فشار قرار بگیرید و شما باید شکیبایی و صبوری پیشه کنید و اگر در این مرحله ثابت‌قدم باشید، مقام بالایی نزد خداوند خواهید داشت.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: در متون دینی تأکید شده است که اگر مساجد، نمازهای جماعت و جمعه رونق پیدا کنند، زمینه وجود و ظهور منکرات از میان می‌رود و معروف‌ها جان تازه می‌گیرند.
امام‌جمعه قزوین به حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) در باب اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر اشاره و بیان کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند اگر کسی منکری را ببیند و در قلبش منزجر نشود، سکوت کند و در عمل نیز اقدامی انجام ندهد، مرده زنده نماست و این کلام حضرت نشان‌دهنده اهمیت این فریضه الهی است.
وی با تأکید بر اینکه مدیران و مسئولان در نظام اسلامی نباید تخلف کنند، تخلفات مسئولان و مدیران را مصداق بارز منکر دانست و تأکید کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی بااین‌همه شهید و رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، بزرگانی چون شهیدان مطهری، رجایی، بابایی و باهنرها نباید شاهد تخلف از سوی مدیران و مسئولان باشیم و باید در مقابل چنین مدیرانی امربه‌معروف و نهی از منکر با جدیت اجرایی شود.
آیت‌الله عابدینی به نابسامانی‌های بازار اشاره کرد و با تأکید بر اینکه مسئولان باید نظارت جدی و دقیق بر بازار داشته باشند، افزود: باید فضای بازار و چند نرخی شدن محصولات مدیریت و کنترل شود و نباید نسبت به این موضوع در شرایط فعلی اقتصادی بی‌تفاوت بود.
رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قزوین بیان کرد: کارگران با اندک حقوقی که دارند در این شرایط آشفته‌بازار با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند و مسئولان نباید در وظایف خود کوتاهی کنند و باید شرایط را به‌درستی مدیریت کنند و ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر باید نگاه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشد.
انتهای پیام

captcha