اعزام ۵ هزار زائر از استان مرکزی برای حضور در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)
کد خبر: 3809681
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷

اعزام ۵ هزار زائر از استان مرکزی برای حضور در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار مرکزی گفت: پنج هزار زائر از این استان برای شرکت در سی‌اُمین سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) به مرقد مطهر اعزام می‌شوند که یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد از اراک، یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از زرندیه و ۲ هزار نفر از شهرستان ساوه در این مراسم حضور دارند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی، صبح امروز سه‌شنبه، 17 اردیبهشت‌ماه در جلسه ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد، گفت: پنج هزار زائر از این استان برای شرکت در سی‌اُمین سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) به مرقد مطهر اعزام می‌شوند که یک‌هزار و 500 نفر از این تعداد از اراک، یک‌هزار و 500 نفر از زرندیه، 2 هزار نفر از شهرستان ساوه در این مراسم حضور دارند.
وی با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم ارتحال جانسوز امام راحل گفت: استان مرکزی استان زادگاه حضرت امام(ره) است بنابراین همه دستگاه‌ها و نهادها باید بکوشند تا این آیین در خور شأن و جایگاه رفیع امام خمینی(ره) برگزار شود. مراسم امسال ارتحال حضرت امام (ره) به سبب مصادف شدن با عید مبارک فطر نیازمند برنامه‌ریزی منسجم متولیان امر است.
استاندار مرکزی گفت: این استان در مسیر حرکت کاروان زائران مرقد مطهر قرار دارد، بنابراین باید تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شود. فرمانداران در شهرستان‌های استان نیز با برگزاری نشست‌هایی نسبت به تشکیل کمیته برای برگزاری مراسم برنامه‌ریزی داشته باشند.
آقازاده افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و تاکید مقام معظم رهبری تلاش شود برگزاری مراسم با حداکثر صرفه‌جویی و از اعتبار هزینه شده سال گذشته بیشتر نشود و در صورت افزایش با توجه به افزایش سطح عمومی قیمت‌ها از کمک مردمی و خیران استفاده شود.
وی اظهار کرد: مسئولیت ستاد ارتحال حضرت امام(ره) در سال‌های گذشته با معاونت عمرانی استانداری مرکزی بود اما چون این مهم در سراسر کشور با مسئولیت معاونت سیاسی و امنیتی استانداری‌ها است، بنابراین این مسئولیت در استان مرکزی نیز با مدیریت معاون سیاسی پیگیری می‌شود.
این مقام مسئول گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین در برگزاری مراسم ستاد ارتحال حضرت امام (ره) وظیفه سنگینی برعهده دارند، بنابراین فعالیت ستاد با محوریت این 2 نهاد انجام شود.
آقازاده در بخش دیگری از سخنان خود به مراسم روز قدس در دهم خردادماه اشاره کرد و گفت: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی از امروز با تشکیل کمیته‌های ویژه برای برگزاری مراسم روز قدس برنامه‌ریزی‌های لازم را اتخاذ کنند تا این مراسم نیز با حضور حداکثری مردم و باشکوه بیشتر از سال‌های گذشته برگزار شود.
سرهنگ محسن گلشن‌زاده، جانشین فرمانده سپاه روح‌الله نیز در این نشست گفت: به منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال امام پنج کمیته فرهنگی، پشتیبانی، امنیتی، بهداشت و درمان و اجرای مراسم در نظر گرفته شده است.
وی افزود: سپاه روح‌الله همچون سال‌های گذشته با برنامه‌ریزی دقیق تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم به کار گرفته است.
حجت‌الاسلام عباس دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز امام خمینی(ره) را یک شخصیت ملی و جهانی دانست و گفت: با توجه به شخصیت برجسته و جهانی بنیان‌گذار انقلاب شایسته است جشنواره فرهنگی و هنری با رویکرد بین‌المللی در استان برگزار شود.
وی با اشاره به جشنواره رضوی(ع) گفت: این جشنواره می‌تواند همانند جشنواره امام رضا(ع) به ‌صورت بین‌المللی برگزار شود و به جنبه‌های مختلف رهبری امام در پیروزی انقلاب‌، زندگی سیاسی و شخصیت این بزرگ‌مرد تاریخ بپردازد.

انتهای پیام

captcha