از «بهار بندگی» تا ترتیل‌خوانی آیات قرآن در حرم شاهچراغ(ع)
کد خبر: 3809690
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰

از «بهار بندگی» تا ترتیل‌خوانی آیات قرآن در حرم شاهچراغ(ع)

گروه اجتماعی ــ به‌مناسبت فرارسیدن ماه مبارك رمضان، برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی و قرآنی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با فرارسیدن ایام بهار قرآن، ماه مبارك رمضان، حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، مطابق روال هر سال میزبان خیل عظیم زائران و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت است و به همین منظور برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی و قرآنی طی این ایام در این حرم مطهر برگزار می‌شود.
یكی از مهم‌ترین برنامه‌های این حرم مطهر در ایام بهار قرآن، برگزاری مراسم‌ جزءخوانی و ترتیل‌خوانی قرآن كریم است كه این مراسم طی این ایام همه روزه از ساعت 11:30 در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
این مراسم معنوی كه با تلاوت 17 نفر از قاریان برجسته استان فارس برگزار می‌شود به‌صورت مستقیم نیز از شبكه‌های 4 سیما و شبكه فارس پخش می‌شود.
همچنین به‌مناسبت فرارسیدن این ماه مبارك، سخنرانی مذهبی همه روزه بعد از نماز ظهر و عصر با حضور علما و اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.
در دهه اول حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابوفاضل رضوی‌اردكانی، امام جمعه موقت شیراز، در دهه دوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین ملك‌مكان، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس و در دهه سوم نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرضا محمودی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس به سخنرانی خواهند پرداخت.
علاوه بر این‌ها مراسم احیای شب‌های جمعه ماه مبارك رمضان و همچنین 27 ماه مبارك نیز از ساعت 23:30 با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدمحمد انجوی‌نژاد مدیر كانون رهپویان وصال شیراز و با دعاخوانی و مداحی مداحان اهل بیت(ع) در این حرم مطهر برگزار می‌شود.
برگزاری محافل انس با قرآن كریم در روزهای پنجشنبه هر هفته ماه مبارك رمضان با تلاوت قاریان برجسته ملی و بین‌المللی، گسترانیدن سفره صلوات، نقاره‌زنی، مسابقات فرهنگی و مذهبی، مراسم‌های معنوی شب‌های قدر با حضور حداكثری زائران و مجاوران سومین حرم اهل بیت(ع) نیز از دیگر برنامه‌هایی است كه در ایام ماه مبارك رمضان در این حرم مطهر برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha