حمایت از برنامه «خدمات رفاهی به مسلمانان» در آلمان
کد خبر: 3809696
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴

حمایت از برنامه «خدمات رفاهی به مسلمانان» در آلمان

گروه بین‌الملل ــ دولت ایالتی «نوردراین-وستفالن» در آلمان اعلام کرد که بودجه مربوط به تأسیس مراکز خدمات رفاهی برای مسلمانان را تأمین می‌کند.

آمادئحمایت از برنامه خدمات رفاهی به مسلمانان در آلمانبه گزارش ایکنا؛ یوآخیم اشتامپ، وزیر ادغام در ایالت نوردراین-وستفالن در پاسخ به درخواست حزب سوسیال دمکرات آلمان اعلام کرد: «دولت ایالت نوردراین وستفالن به انجمن‌های مساجد که بخواهند مرکزی برای خدمات رفاه عامه تأسیس کنند، کمک مالی می‌کند. هر سازمان و یا انجمن‌ اسلامی که مرکزی برای خدمات رفاه عامه تأسیس کند، می‌تواند از حمایت مالی دولت ایالتی بهره‌مند شوند. همچنین نظارت، کنترل و مشاوره در مرکز جدید از سوی دولت ایالتی انجام خواهد شد.»

اشتامپ تأکید کرد: «مراکز زیرمجموعه سازمان خدمات رفاه عامه، تحت نظر بخش خدمات اجتماعی فعالیت می‌کنند و مهم نیست که اعضای آنها چه ایدئولوژی و مذهبی دارند. در این میان، گروه‌هایی که به وظایف خود به درستی عمل کنند، می‌توانند از کمک‌های مالی دولت بهره‌مند شوند.»

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در آلمان؛ اعضای دولت ایالتی چند هفته پیش تصمیم گرفتند که با نمایندگان انجمن‌ها و سازمان‌های اسلامی درباره تأسیس مراکز خدمات رفاه عمومی مذاکره کنند.

توماس دیمیزیر، وزیر کشور وقت آلمان در سال ۲۰۱۴، خدمات رفاه عامه برای مسلمانان را به عنوان نخستین موضوع اصلی کنفرانس اسلامی در آن سال مطرح کرد. پس از آن، در سال ۲۰۱۵، دو پروژه به منظور توسعه و بهبود شرایط کار اجتماعی در جوامع مساجد در دو شهر کلن و ووپرتال آغاز شد. به گفته اشتامپ، این دو پروژه در سال ۲۰۱۸ با موفقیت به پایان رسیده‌اند و در حال حاضر نتایج آن‌ها در دست بررسی است.

انتهای پیام

captcha