جزئیات دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن شبکه الکوثر
کد خبر: 3809730
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶

جزئیات دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن شبکه الکوثر

گروه بین‌الملل ــ دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی تلویزیونی قرائت قرآن «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» که از شبکه جهانی الکوثر پخش می‌شود، با رقابت سه شرکت‌کننده در شب نخست آغاز شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی الکوثر؛ مرحله مقدماتی دوازدهمین دوره این رقابت‌ها از یکشنبه‌شب (15 اردیبهشت‌ماه) آغاز شد که در شب نخست، مهدی فروغی از ایران، مرتضی رحمانی از افغانستان و  احمد الاسدی از سوئد به رقابت پرداختند.

داوران مرحله مقدماتی این مسابقات، استاد سید مهدی سیف داور تجوید از ایران، استاد حیدر الکاظمی داور وقف و ابتدا از عراق، استاد رضوان درویش، داور لحن از سوریه و استاد عبدالکبیر حیدری داور صوت از افغانستان هستند.
 
جزئیات دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن شیکه الکوثر استاد سید مهدی سیف داور تجوید از ایران
 
نکته حائز اهمیت اینکه در این دوره از مسابقات و برای نخستین بار، از داوری کشور افغانستان با حضور استاد عبدالکبیر استفاده شده که قطعا یک کار جدید و یک پیشرفتی در برنامه از لحاظ بُعد بین‌المللی آن محسوب می‌شود.
 
جزئیات دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن شیکه الکوثر
احمد نجف، مجری و نویسنده برنامه مسابقات
شب دوم
 
در شب دوم مسابقات، اعتصام زینعلی از ایران با 83 امتیاز به‌عنوان نفر نخست،  نعمت‌الله موسی خان از کشور افغانستان با 82 امتیاز به‌عنوان نفر دوم و عزیز محمد جاسم از کشور عراق با 81 امتیاز به‌عنوان نفر سوم معرفی شدند.
 
در شب نخست مسابقات نیز مهدی فروغی از ایران با 85 امتیاز، مرتضی رحمانی ازافغانستان با 82 امتیاز و احمد الاسدی از سوئد با 73.5 امتیاز به‌عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.
 
مسابقات بین‌المللی قرآنی «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» از بزرگترین مسابقات زنده تلویزیونی قرآنی جهان اسلام و از ابتکارات شبکه جهانی الکوثر است که امسال دور دوازدهم خود را تجربه می‌کند. پس از فراخوان عمومی، نام‌نویسی این رقابت‌ها مدتی پیش از طریق وب‌سایت شبکه الکوثر آغاز شد و در مرحله مقدماتی از میان ۲۵۰ تلاوت صوتی، تعداد ۹۶ تلاوت برای حضور در این رقابت تلویزیونی به صورت تلفنی روی آنتن برنامه با یکدیگر مسابقه می‌دهند.
جزئیات دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن شیکه الکوثر
انتهای پیام
captcha