رشد 13 درصدی جذب مخاطب در پردیس سینما بهمن سنندج
کد خبر: 3809745
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹

رشد 13 درصدی جذب مخاطب در پردیس سینما بهمن سنندج

گروه فرهنگی- مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان کردستان گفت: پردیس سینمایی بهمن سنندج با رشد 13 درصدی جذب مخاطب عنوان برتر سال 97 سینماهای کشور را از آن خود کرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حیدر مرادی، مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان کردستان امروز، 17 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: در سال گذشته 85 فیلم بلند سینمایی در پردیس سینمایی بهمن سنندج و سینما آزادی بیجار اکران شد و براساس آمار رسمی اعلام شده، در پردیس سینمایی بهمن سنندج با 13 درصد رشد مخاطب توانستیم میزبان 180 هزار نفر جهت دیدن فیلم‌های اکران شده باشیم.
وی افزود: در سال گذشته سینما آزادی بیجار با یک سالن، 70 هزار نفر را در سینما میزبانی کرده که بسیار آمار خوبی محسوب می‌شود.
مدیر امور سینمایی حوزه هنری کردستان عنوان کرد: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در ایام نوروز نیز هر هفت فیلم اکران نوروزی را در سنندج و بیجار اکران کردیم که با استقبال بسیار خوبی نیز مواجه شد.
وی در ادامه گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های مدنظر حوزه هنری حمایت از ساخت سینما در شهرستان‌های استان است، به همین منظور براساس تفاهم نامه منعقده استانداری و حوزه هنری به زودی عملیات تبدیل کانون شهید بهشتی سقز به یک مجموعه مجهز سینمایی توسط مؤسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز آغاز می‌شود و ان شاء الله با تحقق مفاد تفاهم نامه در سال جاری این سینما به بهره برداری خواهد رسید.
مرادی افزود: پردیس سینمایی بهمن سنندج با سه سالن سینمایی و مجهز به امکانات روز سینمایی، استودیو صدا و تصویر، پلاتوی نمایش، کتابخانه تخصصی هنر، گالری، کلاس‌های آموزشی، سالن کنفرانس و کافه هنر، در طول سال علاوه بر اکران فیلم‌های سینمایی میزبان بسیاری از برنامه‌های مختلف هنری و فرهنگی بوده و توانسته است به عنوان مرکز اصلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری، در معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های فرهنگی استان گام بردارد.
وی یادآور شد: اکران فیلم‌های گروه هنر و تجربه، اکران فیلم‌های سینما کودک، اکران فیلم‌های کوتاه آثار فیلمسازان استان، نمایش تئاتر کودک در کنار اجراهای صحنه‌ای تئاتر و نمایشنامه خوانی، برگزاری اجراهای صحنه‌ای موسیقی سنتی و کردی، برگزاری جنگ‌های شادی و برنامه‌های متعدد مناسبتی و همکاری با ادارات مختلف استان در کنار میزبانی از دانش‌آموزان بخشی از برنامه‌هایی بوده که در طول سال در این پردیس انجام شده است.
انتهای پیام

captcha