برگزاری بیست‌ویکمین محفل «سی روز با قرآن کریم» در رشت
کد خبر: 3809759
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹

برگزاری بیست‌ویکمین محفل «سی روز با قرآن کریم» در رشت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس ارشاد اسلامی رشت از برگزاری مراسم معنوی بیست‌ویکمین محفل روزانه انس با قرآن خبر داد و یادآور شد: محفل سی روز با قرآن با حضور قاریان برجسته سطح استان و شهرستان هر روز ساعت 17 در رشت برگزار می‌شود.

محمد حسن‌پور،‌ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، از برگزاری ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن ماه نزول قرآن، برنامه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی مختلفی در رشت برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به فضیلت‌های ماه مبارک رمضان، افزود: رمضان ماه نزول کتب آسمانی و برترین ماه سال نزد خداوند است که آرامش روان و جسم، مساوات بین فقیر و غنی و احیای فضائل اخلاقی از مهمترین برکات آن می‌باشد.

رئیس ارشاد اسلامی رشت ماه رمضان را فرصت انس با قرآن دانست و ادامه داد: همه انسان‌های مومن به برکت ماه مبارک رمضان باید مراقب اعمال و رفتار خود باشند و قرآن را بسیار تلاوت کنند تا خداوند توفیق روزه‌داری واقعی را به همه بندگان خود عطا کند.

حسن‌پور از برگزاری مراسم معنوی بیست‌ویکمین محفل روزانه انس با قرآن خبر داد و یادآور شد: محفل سی روز با قرآن با حضور قاریان برجسته سطح استان و شهرستان ساعت 17 عصر هر روز از امروز،‌ 17 اردیبهشت‌ماه در مجتمع خاتم‌الانبیاء(ص) رشت برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: مسابقات قرآنی و کارگاه آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان، اجرای مسابقه مفاهیم قرآن، برگزاری شب شعر به مناسبت شهادت حضرت علی(ع) و برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی از جمله این ویژه‌برنامه‌هاست.

این مسئول فرهنگی تبلیغات محیطی، نشست سبک زندگی از منظر قرآن و عترت، برپایی نمایشگاه خوشنویسی از آثار خوشنویسان فوق ممتاز و ممتاز گیلان، برگزاری شب شعر سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و... را از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در ایام ماه مبارک رمضان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت دانست.

انتهای پیام

captcha