اجرای پرشمار قرآنیان استان قم در دیدار جامعه قرآنی با رهبر معظم انقلاب
کد خبر: 3809785
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹

اجرای پرشمار قرآنیان استان قم در دیدار جامعه قرآنی با رهبر معظم انقلاب

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ طبق روال سال‌های گذشته جامعه قرآنیان کشور در آستانه ماه مبارک رمضان محضر رهبر معظم انقلاب مشرف شده و به اجرای برنامه پرداختند؛ آنچه در سال جاری برنامه‌ای متفاوت دست کم برای فعالان قرآنی استان رقم زد حضور پرشمار قاریان و اعضای گروه تواشیح از استان قم بود.

اجرای پرشمار قرآنیان استان قم در دیدار جامعه قرآنی با رهبر معظم انقلاببه گزارش ایکنا از قم، مراسم دیدار قاریان و حافظان قرآن با رهبر معظم انقلاب، عصر دیروز 16 اردیبهشت در قالب محفل انس با قرآن کریم در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد. در این محفل تعدادی از نوجوانان، جوانان قاری و مرتل قرآن و دو گروه هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی اجرای برنامه داشتند و ابتهال و دعاخوانی، دیگر بخش این مراسم بود در پایان نیز از بیانات مقام معظم رهبری بهره‌مند شدند.
از نکات قابل توجه این محفل قرآنی، تلاوت دو قاری و اجرای دو گروه تواشیح از قم بود، که نسبت به سایر استان ها امری کم نظیر به شمار می رود و نشان از نبوغ قرآنی و رشد قرآنیان قم دارد و افتخاری برای جامعه ی قرآنی قم محسوب می شود.
ابتدا مهدی فروغی از قاریان حرم مطهر حضرت معصومه(س) ، آیاتی از سوره فتح را به روش ترتیل قرائت کرد و سپس گروه‌های مدیحه‌سرایی معراج و انوارالهدی استان قم، اجرای مشترکی به همراه گروه سبطین خوزستان داشته و در محضر رهبر انقلاب از اثر طه رونمایی کردند که این اثر در وصف پیامبر اکرم(ص) بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحمیدرضا مقدسی که به تازگی به عنوان نماینده ایران در مسابقات کویت حضور داشته است نیز آیاتی از سوره انفال را تلاوت کرد.
محمدجواد غیاثی از اعضای گروه تواشیح انوارالهدی، در گفت و گو با خبرنگار ایکنا از ابراز رضایت رهبر معظم انقلاب نسبت به تواشیح اجرا شده خبر داد و دیدار با ایشان را لذت بخش توصیف کرد.
سایر اعضای این دو گروه تواشیح نیز در شبکه های اجتماعی خود، تصاویر اجرایشان در حضور مقام معظم رهبری را به اشتراک گذاشتند، و این اجرا را مورد قبول مقام معظم رهبری و قاریان حاضر در این دیدار عنوان داشتند. همچنین مهدی فروغی در صفحه ی خود نوشت: رهبر انقلاب خطاب به وی گفته است ترتیل شما بسیار زیبا و شیرین است.

انتهای پیام

captcha