«بزم فرزندان رمضان» در طرح هم‌افزایی مساجد مشهد
کد خبر: 3809842
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹

«بزم فرزندان رمضان» در طرح هم‌افزایی مساجد مشهد

کانون خبرنگاران نبأ ــ برنامه علمی فرهنگی هم‌افزایانه مساجد مرکز شهر مشهد مقدس همزمان با ماه مبارک رمضان به همت مسجد امام خمینی(ره) ویژه نوجوانان آغاز شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ سید محمدحسن وزیری، مسئول کانون فرهنگی مسجد امام خمینی(ره) مشهد گفت: یکی از مشکلاتی که توسط مسجدی‌ها و فعالان فرهنگی همیشه مطرح می‌شد، عدم توانایی همکاری چند مجموعه با یکدیگر جهت اجرای برنامه‌ای مشترک بوده است.

وی بیان داشت: به همین منظور از دهه فجر سال گذشته که برنامه‌ای را به صورت مشترک با چهار مجموعه با عنوان «نوجوان برتر» برگزار کردیم؛ تصمیم گرفتیم این روند را ادامه دهیم و بتوانیم تابوشکن باشیم.

وزیری ادامه داد: شروع ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای این هم‌افزایی بود و برنامه علمی فرهنگی هم افزایانه مساجد مرکز شهر را طرح‌ریزی کردیم و جلسات قرآن این برنامه از شانزدهم اردیبهشت ماه با حضور استاد پنجه آغاز شده است.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: در این برنامه اعتکاف علمی، کلاس‌های درسی ویژه امتحانات، حلقه‌های صالحین، افطاری ساده، کوهپیمایی و استخر از جمله برنامه‌های این طرح است که ویژه پسران نوجوان در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود. البته برای ایام تابستان این برنامه‌ها برای بانوان هم اجرا خواهد شد.

مسئول کانون فرهنگی مسجد امام خمینی(ره) مشهد افزود: در واقع ما تلاش می‌کنیم که فعالیت‌های مساجد را تخصصی‌تر برگزار کنیم و برای مثال هر شش مسجد در یک محل با هم‌افزایی و مشارکت یکدیگر کلاس‌های فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی را به‌صورت تخصصی برگزار کنند تا افراد استفاده بهتری از این جلسات ببرند و امکان جذب به مساجد هم افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: جلسه قرآن هر روز از ساعت ۱۷:۳۰ در مسجد امام خمینی(ره) در فداییان اسلام ۹، نبش شهید سیادتی۶ برگزار و اعتکاف علمی و جلسات درسی نیز از 28 اردیبهشت ماه همزمان با آغاز امتحانات دانش‌آموزان آغاز می‌شود.

محمد قاسمی 

انتهای پیام

captcha