موقوفه مشارکتی با ۴۰۰۰ واقف از سراسر جهان
کد خبر: 3809869
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

موقوفه مشارکتی با ۴۰۰۰ واقف از سراسر جهان

گروه فرهنگی ــ ۴۰۰۰ واقف نیک‌اندیش از سراسر جهان در یکی از بزرگترین وقف‌های مشارکتی خراسان رضوی، جهت توسعه حریم ملکوتی بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر‌(ع) طرقبه شاندیز مشارکت کرده‌اند.

موقوفه مشارکتی با 4000 واقف از سراسر جهانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، از مردادماه سال ۹۵ که طرح وقف مشارکتی در بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر(ع) شهرستان طرقبه شاندیز به‌همت دفتر مشاوره وقف این آستان ملکوتی و با هدف ترویج سنت حسنه وقف، توسعه حریم بقعه متبرکه جهت رفاه حال زائران داخلی و خارجی و بهره‌مندی بیشتر آنان از برنامه‌های فرهنگی مذهبی در این آستان مقدس ایجاد شد، تاکنون بیش از 4133 واقف خیراندیش از کشورهای مختلف سراسر جهان در این وقف مشارکتی سهیم شدند.

این واقفان نیک‌اندیش از ایران و سایر کشورهای جهان تاکنون 1011 مترمربع زمین را به ارزش 20 میلیارد و 220 میلیون ریال جهت توسعه حریم بارگاه مطهر امام‌زادگان یاسر و ناصر(ع) وقف کردند.

در طرح وقف مشارکتی این بقعه متبرکه که یکی از بزرگترین وقف‌های مشارکتی خراسان رضوی است، علاوه بر زائران ایرانی، زائران کشورهای عرب‌زبان از جمله بحرین، کویت، عربستان، لبنان، قطر، عراق، امارات، عمان و کشورهای استرالیا، آلمان، سوئد، سوییس، هلند، انگلستان، افغانستان، پاکستان و کشورهای آفریقایی نیز مشارکت داشته‌اند.

سال 97 بیش از 1870 واقف خیراندیش ایرانی و خارجی با مشارکت در این وقف مشارکتی، 467 متر مربع زمین به ارزش 9 میلیارد 340 میلیون ریال را جهت توسعه حریم این بارگاه مطهر وقف کردند که بزرگترین وقف انجام شده در مهر‌ماه سال 97 توسط واقف نیک‌اندیش، ابومحمد از کشور عراق، با وقف 6 متر مربع زمین به ارزش 120 میلیون ریال بوده است. همچنین مشارکت زائران عراقی در سال 97 در وقف مشارکتی بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر(ع) از زائران دیگر کشورها بیشتر بوده است.

بیشترین مشارکت زائران شهرهای ایرانی و خارجی در وقف توسعه حریم این بقعه متبرکه از سوی زائران شهرهای تهران، خرمشهر، اهواز، کرمان، اصفهان، قم و مشهد و زائران خارجی از شهرهای کربلا، نجف و کاظمین، سامرا، بیروت، جنوب لبنان و شهرهای کشورهای کویت و بحرین بوده که بیشتر زمین‌های وقف شده با متراژ یک هشتم مترمربع به ارزش ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

از بزرگترین وقف‌های انجام شده از ابتدای طرح تاکنون می‌توان به وقف 6 متر مربع زمین به ارزش 120 میلیون ریال توسط ابو محمد، واقف نیک‌اندیش از کشور عراق، وقف 5.2 متر مربع زمین به ارزش 50 میلیون ریال، توسط کرامت شول، واقف نیک‌اندیش ایرانی از شهر سیرجان استان کرمان، وقف 5.2 متر مربع زمین به ارزش 50 میلیون ریال توسط احمد زمانی، واقف خیراندیش ایرانی، اشاره کرد که این وقف‌ها در سال 97 توسط این واقفان خیراندیش انجام شده است.

همچنین در اولین روزهای سال 98 واقف خیراندیش لبنانی ساکن کشور سوئیس نیز بزرگترین وقف را به ارزش بیش از 200 میلیون ریال ثبت کرد.

علی خلیل رزق، زائر لبنانی که ساکن کشور سوئیس است و برای اولین بار به بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر(ع) مشرف شده، با راهنمایی مشاوران دفتر مشاوره وقف این بقعه متبرکه با طرح وقف مشارکتی این آستان مقدس آشنا شده و 10 متر مربع زمین را جهت توسعه حریم این بارگاه ملکوتی وقف کرد.

از نمونه‌های جالب در وقف مشارکتی توسعه حرم امامزادگان یاسر و ناصر(ع) می‌توان به وقف خانوادگی 5.1 متر مربع زمین به ارزش 16 میلیون ریال توسط فرزندان عبدالله مبارک، از کشور کویت و مشارکت 15 نفر از خادمان افتخاری بانو و آقای آستان ملکوتی امامزادگان یاسر و ناصر(ع) با وقف 2 مترمربع زمین به ارزش 40 میلیون ریال اشاره کرد.

آشنایی، استقبال خوب و مشارکت زائران داخلی، به‌ویژه زائران کشورهای خارجی در طرح وقف مشارکتی بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر(ع)، نتیجه همت و تلاش مدیر و مشاوران دفتر مشاوره وقف مستقر در این بقعه متبرکه است که اقدامات مفید و موثری جهت آشنایی و آگاهی هر چه بیشتر زائران مشرف شده به این بقعه متبرکه با طرح وقف مشارکتی انجام داده‌اند.

برگزاری سخنرانی بین نمازهای جماعت روزانه در مورد فضیلت و ارزش معنوی و مادی این سنت حسنه توسط مدیر دفتر مشاوره وقف، مبلغان، کارشناسان مذهبی و امام جماعت این بقعه متبرکه، تبلیغ و تشریح طرح وقف مشارکتی در برنامه‌های معرفتی و فرهنگی که جهت بهره‌مندی زائران کاروان‌های ایرانی و خارجی مشرف شده به بارگاه مطهر، اجرا می‌شود و حضور مبلغان مسلط به زبان عربی از جمله اقدامات انجام شده جهت آشنایی زائران با طرح وقف مشارکتی این بارگاه مطهر است.

انتهای پیام

captcha