ثبت‌نام ۱۴ هزار نفر در سامانه حفظ قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3809937
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸

ثبت‌نام ۱۴ هزار نفر در سامانه حفظ قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، آموزش قرآن و برگزاری دوره‌های حفظ را یکی از اهداف و وظایف این اداره‌کل اعلام کرد و گفت: در همین راستا ۱۴ هزار و ۶۹۳ نفر در سامانه حفظ قرآن کریم اوقاف ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت ۱۴ هزار و ۶۹۳ نفر در سامانه حفظ قرآن آوقاف آذربایجان‌شرقی

حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، آموزش قرآن و برگزاری دوره‌های حفظ قرآن را یکی از اهداف و وظایف این اداره‌کل اعلام کرد و گفت: با تمام توان وارد این بحث شده‌ایم تا فرهنگ قرآنی را در جامعه جاری کنیم.
وی افزود: در همین راستا طبق آخرین آمار سال گذشته ۱۴ هزار و ۶۹۳ نفر وارد سامانه حفظ قرآن کریم از طریق اوقاف استان شدند.
حجت‌الاسلام مصائبی گفت: دوره‌های آموزشی ما با مشارکت مؤسسات قرآنی از جمله مؤسسه نوای آسمانی و چند مؤسسه دیگر برگزار می‌شود که از حفظ ۳۰ جزء تا حفظ کل قرآن کریم را داریم.
مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی افزود: در اسفند‌ماه ۹۷ هم آزمون جامع اعطای گواهی برای این افراد برگزار و تمام حافظان قبولی گواهینامه قرآنی دریافت کردند.
وی همچنین در راستای طرح‌های آموزشی این اداره‌کل به آموزش حفظ قرآن به‌صورت شبکه مجازی اشاره کرد و گفت: این شیوه آموزش به این طریق است که نوآموزان هر۵ روز از طریق تلفتن یا فضای مجازی با مربیان تماس برقرار کرده اشکالات و درس‌های روزانه را پیگیری می‌کنند.
حجت‌الاسلام مصائبی این طرح را بسیار موفق دانست و گفت: تاکنون ۴۰۰ نفر از این طریق جذب آموزش قرآن شده‌اند و این شیوه بیشتر برای کسانی است که فرصت یا امکان حضور در کلاس‌ها را ندارند.
وی یکی دیگر از برنامه‌های آموزشی اوقاف استان را کشیدن پای قرآن به زندان اعلام کرد و گفت: طبق هماهنگی‌های به‌عمل آمده با مراجع مربوطه در سال ۴ مربی هر هفته ۳ جلسه در زندان حاضر شده در حفظ قرآن به زندانیان کمک می‌کنند و البته زندانیانی که موفق به حفظ قرآن می‌شوند از تخفیفات و مرخصی‌های زندان طبق مقررات بهره‌مند می‌شوند.
حجت‌الاسلام مصائبی‌ به برگزاری مراسم شبی با قرآن در ماه رمضان در زندان مرکزی تبریز با حضور قاریان برجسته و گروه تواشیح اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم صدای قرآن را در جای جای استان جاری کنیم.

انتهای پیام

captcha