اشتغال‌زایی ۴۲۰۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد در کردستان
کد خبر: 3809964
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

اشتغال‌زایی ۴۲۰۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد در کردستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد استان کردستان از ایجاد ۴۲۰۰ شغل برای مددجویان تحت حمایت از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال در سال ۹۷ خبر داد.

محمد رسول شیخی‌زاده، مدیر کل کمیته امداد استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با بیان اینکه در سال ۹۷ با پرداخت ۷۶ میلیارد تومان تسهیلات، برای ۴۲۰۰ نفر شغل ایجاد شده است، اظهار کرد: تعداد تسهیلات پرداختی به نیازمندان کردستانی در طول سال گذشته ۳۶۰۰ فقره بوده است.
وی افزود: با توجه به رسالت اصلی این نهاد در زمینه کمک به توانمندکردن و استقلال اقتصادی افراد تحت حمایت، زنان سرپرست خانوار در جایگاه ویژه‌ای قرار دارند و اشتغال‌زایی برای این قشر در اولویت قرار گرفت.
شیخی‌زاده با بیان اینکه از کل تسهیلات پرداختی بیش از ۲۲ میلیارد تومان به بانوان و زنان سرپرست خانوار پرداخت شده است، عنوان کرد: همچنین با توجه به برنامه‌ریزی و اهمیت در خصوص توزیع مناسب منابع در نقاط مختلف استان و توسعه اشتغال مناطق روستایی، بیش از ۴۴ میلیارد تومان و به میزان ۵۸ درصد کل اعتبارات در روستاها و مناطق مرزی هزینه شده است.
وی ادامه داد: درکنار پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال، ۴۳۰۰ نفر از مددجویان و فرزندان خانواده‌های تحت حمایت این نهاد، در دوره‌های مهارت آموزی بازار محور شرکت داده شده ‎ و آموزش‌های فنی و شغلی را گذرانده‌اند.
مدیرکل کمیته امداد کردستان یادآور شد: کمک به پایدارسازی مشاغل ایجادی بخش دوم فعالیت‌های حوزه اشتغال کمیته امداد است که از طریق نظارت مستمر به مدت پنج سال، تامین بازار فروش، معرفی طرح‌های موفق به نمایشگاه‌ها و غرفه‌های استانی و کشوری و ارائه مشاوره‌های شغلی و پرداخت تسهیلات تکمیلی با هدف توسعه و حمایت از شغل‌های ایجادشده انجام می‌شود.
انتهای پیام

captcha