تشریح فعالیت‌های قرآنی دانشگاه اراک در ماه رمضان
کد خبر: 3809966
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱

تشریح فعالیت‌های قرآنی دانشگاه اراک در ماه رمضان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک برنامه‌های قرآنی این مرکز آموزشی در ایام ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌اطهر، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، در تشریح برنامه‌های این دانشگاه در ماه مبارک رمضان گفت: برنامه‌های قرآنی در قالب محورهای قرائت، آموزش، تفسیر و مسابقات برگزار می‌شود.
وی در تشریح برنامه‌های ذکر‌شده تصریح کرد: قرائت در قالب بخش‌های سه‌گانه صفحه‌خوانی، حزب‌خوانی و جزءخوانی برگزار می‌شود همچنین در تمام برنامه‌های هم‌اندیشی قبل از شروع جلسه صفحه‌ای قرآن تلاوت می‌شود. در ماه مبارک رمضان نیز قبل از اقامه نماز مغرب در نمازخانه خوابگاه‌ها حزب اول هر جزء تلاوت می‌شود و دانشجویان مابقی حزب‌ها را بصورت انفرادی تلاوت می‌کنند، مراسم جزءخوانی نیز در مسجد دانشگاه از ساعت 12:30 تا اذان ظهر انجام می‌شود لذا پخش مراسم جزءخوانی در تمام دانشکده‌ها از دیگر برنامه‌هاست.
حجت‌الاسلام مهدوی‌اطهر ادامه داد: آموزش تجوید ویژه اساتید و کارمندان و دانشجویان به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می‌شود. اساتید، کارکنان، دانشجویان و خانواده کارکنان و اساتید می‌توانند از ظرفیت مرکز مجازی دانشگاهیان شعبه اراک بهره‌مند شوند.

برگزاری جلسات تفسیری
وی اضافه کرد: تفسیر از دیگر برنامه‌های در دستور کار است، کلاس‌های تفسیر قرآن با محوریت سوره مبارکه«حشر» در مسجد دانشگاه سردشت با سخنرانی حجت‌الاسلام مهدوی‌اطهر برگزار می‌شود. جلسه تفسیر ویژه اساتید هم تحت عنوان«هم‌اندیشی اساتید و نخبگان» توسط حجت‌الاسلام بیات انجام می‌شود.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک از برگزاری شرح دعاهای ماه مبارک رمضان در نمازخانه مرکزی توسط اساتید حجت‌الاسلام شمس و حجت‌الاسلام خادمیان خبرداد و افزود: حفظ سوره «حشر»، حفظ جزء سی‌ام قرآن و برگزاری مسابقه از تفسیرهای انجام شده در پایان ماه مبارک رمضان هم در قالب اجرای مسابقات انجام می‌شود.

برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویی
حجت‌الاسلام مهدوی‌اطهر همچنین به برپایی مراسم اعتکاف دانشجویی از امروز، 18 اردیبهشت تا 20همین ماه در مسجد دانشگاه اراک واقع در سردشت خبرداد و افزود: 140 نفر از دانشجویان در این مراسم معنوی حضور دارند. اجرای برنامه‌های قرآنی همچون روخوانی و روان‌خوانی قرآن، برپایی حلقه‌های معرفت، جزءخوانی، دعاخوانی، انجام اعمال ام‌داوود، مداحی و سخنرانی از برنامه‌های اعتکاف دانشجویی است.
وی در خصوص دیگر برنامه‌های فرهنگی به دوره تربیت زندگی توحیدی برای دانشجویان و اساتید، مشاوره‌های تخصصی، حضور 5 مبلّغ آقا و 3 مبلّغه خانم در طول ماه مبارک رمضان در خوابگاه‌های دانشجویی، اقامه نماز، افطاری، احیاء شب‌های قدر، برپایی جشن ازدواج دانشجویی، برگزاری مراسم سوم خرداد، مراسم رحلت امام(ره)، اقامه نماز عید فطر، معرفی کتب ناب و ارائه مشاوره‌های مختلف برای دانشجویان اشاره کرد.
انتهای پیام

captcha