۱۶ پروژه آبرسانی در روستا‌های زنجان اجرا می‌شود
کد خبر: 3809991
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
از سوی بسیج سازندگی؛

۱۶ پروژه آبرسانی در روستا‌های زنجان اجرا می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ فرمانده سپاه ناحیه زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته ۸ پروژه آبرسانی توسط بسیج سازندگی در شهرستان زنجان اجرا شده است، گفت: ۱۶ پروژه آبرسانی نیز امسال در دستور کار قرار دارد.

16 پروژه آبرسانی در روستاهای زنجان اجرا می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، محسن سهندی، فرمانده سپاه ناحیه زنجان، ظهر امروز، 18 اردیبهشت‌ماه در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج سازندگی اظهار کرد: بسیج همواره در عرصه محرومیت‌زدایی و خدمت به مناطق محروم پبشتاز بوده و در سیل اخیر نیز نقش‌آفرینی خود را نشان دادند.
وی به کمبود اعتبارات و محدودیت‌های بودجه‌ای اشاره و تصریح کرد: رویکرد خدمات‌رسانی بسیج کم‌رنگ نشده و ۲۰۰ گروه جهادی پایگاه‌محور و ۲۵ گروه جهادی حوزه‌محور در سطح شهرستان زنجان وجود دارد که عموم آن‌ها فعال هستند.
این مسئول ادامه داد: در کنار گروه‌های جهادی پایگاه برادران که برای کارهای عمرانی و زیرساختی به مناطق محروم اعزام می‌شوند، گروه‌های جهادی پایگاه‌های خواهران نیز برای کارهای فرهنگی، بهداشتی و آموزشی فعالیت می‌کنند که مورد استقبال گروه‌های هدف قرار گرفته و امسال نیز در نظر داریم این برنامه را دنبال کنیم.
وی با اشاره به اینکه بخشی از فعالیت‌های بسیج و سپاه به بخش‌های خدمت‌رسانی و عمرانی تقسیم می‌شود، بیان کرد: در بخش خدمات‌رسانی در حوزه‌های مقاومت بسیج، با جذب افراد خیر نسبت به تهیه بسته‌های غذایی، لوازم تحریر و سایر اقلام و توزیع آنها در بین نیازمندان اقدام شده است.
فرمانده سپاه ناحیه زنجان در مورد فعالیت‌های عمرانی در سال ۹۷ یادآور شد: یکی از اقدامات در این بخش به پروژه‌های تامین آب شرب با مشارکت دستگاه‌های متولی و شورای روستا مربوط می‌شود که در سال گذشته ۸ پروژه در این راستا آغاز شد که ۷ مورد به بهره‌برداری رسید و یک مورد در حال تکمیل است.
این مسئول به احداث منبع آب روستای میرجان به ظرفیت منبع ۷۰۰ متر مکعب اشاره کرد و گفت: این کار با مشارکت سپاه، دستگاه‌های دولتی و اعتبارات دهیاری در حال اجراست که امیدواریم تا پایان تیرماه به بهره‌برداری برسد.
سهندی تصریح کرد: برای امسال اجرای 16 پروژه آبرسانی به روستاها درنظر گرفته شده تا از محرومیت روستاها کاسته شود و عدالت در توزیع امکانات را شاهد باشیم.
وی پروژه‌های محرومیت‌زدایی آب کشاورزی را از دیگر فعالیت های عمرانی  بسیج سازندگی برشمرد و افزود: در سال گذشته این کار در ۳ روستای شهرستان زنجان انجام گرفته که بخشی از هزینه‌های آن از طریق سپاه و بخشی از کمک‌های مردمی تامین شده است.
سهندی با اشاره به ساخت و بازسازی خانه‌های محرومان اظهار کرد: در سال گذشته به جای تعمیرات جزئی، برای افرادی که وضع مالی خوبی نداشتند و غالباً تحت پوشش ارگان‌های حمایتی نیز نبودند، اقدام به ساخت خانه کردیم که در این روستا ۱۰ خانه با هزینه ۱۰۰ میلیون تومان ساخته شد که ۵۰ میلیون آورده خیران است.
وی ادامه دارد: ۱۰ مدرسه در روستاهای محروم و کم‌برخوردار شهرستان زنجان بازسازی و نوسازی شده که ۶۳ میلیون تومان از اعتبارات سپاه برای آن هزینه شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۰ مورد جهیزیه توسط سپاه تهیه شده و ۱۰۰ مورد نیز به همت خیران در اختیار نیازمندان قرار گرفته است، ابراز کرد: در تأمین جهیزیه استفاده از کالاهای وطنی مورد توجه قرار گرفته است.
فرمانده سپاه ناحیه زنجان به ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی و مبلغ ۳ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سپاه در راستای محرومیت‌زدایی، خدمت‌رسانی و عمرانی شهرستان زنجان هزینه شده است.
این مسئول با اشاره به حادثه سیل در برخی استانهای کشور تصریح کرد: ۸۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردم شهرستان زنجان به حادثه دیدگان سیل بود که در این راستا ۲ هزار و ۴۰۰ تخته پتو ، ۲۵ هزار پرس غذا و ۷۷۰۰ دست لباس تهیه و به مناطق سیل‌زده ارسال شد.
سهندیبا اشاره به اینکه در شهرستان زنجان حادثه‌ای از سیل نداشتیم، خاطرنشان کرد: باران‌های شدید به برخی روستاها خسارت وارد کرده که نیازمند حمایت دستگاه‌ها برای خدمات رسانی و بازسازی خانه‌های آسیب دیده است.
انتهای پیام
captcha