اساتید دانشگاه علمی ـ کاربردی دهدشت تجلیل شدند
کد خبر: 3810006
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱

اساتید دانشگاه علمی ـ کاربردی دهدشت تجلیل شدند

گروه اجتماعی ــ اساتید دانشگاه علمی‌ ـ کاربردی دهدشت به مناسبت بزرگداشت هفته معلم تجلیل شدند.

اساتید دانشگاه علمی ‌ـ‌کاربردی دهدشت تجلیل شدند

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی، امام جمعه دهدشت امروز، 18 اردیبهشت‌ماه در آئین تجلیل از اساتید دانشگاه علمی‌ ـ کاربردی دهدشت به مناسبت بزرگداشت هفته معلم، اظهار کرد: معلمی شغل انبیاء است، معلم کسی است که انسان را از جهل و نادانی نجات داده و به مرتبه معرفت و معنویت و نورانیت می‌رساند.
وی افزود: معلم آن کسی است که می‌آموزد، تربیت می‌کند و پرده‌های جهالت را از قلب‌ها و از دید‌گان بشریت کنار می‌زند، چنین شخصی دارای جایگاه و مقام بلندی است و انسان باید به‌خود ببالد و به درگاه خداوند شاکر باشد که به چنین جایگاهی رسیده است و خداوند این نعمت را به او عطا کرده است
امام جمعه دهدشت با اشاره به وظیفه خطیر اساتید در دانشگاه‌ها، اضافه کرد: امروزه این نخبگان هستند که باید جامعه را مدیریت کرده و دردها، رنج‌ها و ایرادات را ببینند و نقد کرده و راهنمایی کنند و اساتید و دانشگاهیان همان نخبگان هستند.
حسینی بیان کرد: نخبگان و اساتید دانشگاهی در قبال جامعه خود مسئول هستند، درقبال افت تحصیلی دانشگاها، بی‌توجهی به علم و درس به بهانه‌های مختلف، دقت و توجه لازم در علم‌آموزی به دانشجویان، کیفیت بالای آموزشی و نیز حفظ شأن کلاس درس در محیط دانشگاه از مهمترین مسئولیت‌های اساتید دانشگاهی است.
وی عنوان کرد: اساتید دانشگاه باید نسبت به هجمه‌های فرهنگی واکنش نشان دهند و واکنش آنها، تربیت، آموزش و تحلیل مناسب است.
امام جمعه دهدشت ابراز کرد: اساتید دانشگاهی که حرف‌هایشان در جامعه مورد نفوذ و توجه بوده و تحلیل‌هایشان نیز اثربخش است باید از جایگاه خود استفاده کنند و جلوی هجمه‌های بیگانگان را بگیرند.
همچنین، حجت‌الله پورصمد، رئیس دانشگاه علمی ـ ‌کاربردی دهدشت نیز گفت: ماه مبارک رمضان ماه خودسازی است امیدوارم که بتوانیم در این ماه عزیز اندیشه‌های خود را نوسازی و شخصیت درونی خود را متحول کنیم.
وی افزود: هرساله از دور و نزدیک قصه ازخود‌گذشتگی معلمین و نجات جان دانش‌آموزان را در حوادثی مانند آتش‌سوزی‌و سیل می‌شنویم که چگونه معلم از خود می‌گذرد و جان خود را فدای دانش‌آموزان می‌کند.
انتهای پیام

captcha