15 مؤسسه قرآنی سیل‌زده برای دریافت تسهیلات معرفی شدند/ اجرای 3 طرح در آینده نزدیک
کد خبر: 3810009
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۶
حسن محمدی:

15 مؤسسه قرآنی سیل‌زده برای دریافت تسهیلات معرفی شدند/ اجرای 3 طرح در آینده نزدیک

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور گفت: در راستای پرداخت وام بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه به مؤسسات قرآنی سیل‌زده که تحت پوشش اتحادیه هستند، در گلستان، خوزستان و لرستان 15 مورد شناسایی و برای دریافت وام به بانک مربوطه معرفی شدند.

حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره میزان عملیاتی کردن وعده‌های داده شده به مؤسساتی که به موجب سیل تخریب و آسیب دیده‌اند، گفت: در راستای پرداخت وام بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه به مؤسسات قرآنی سیل‌زده که تحت پوشش اتحادیه هستند، در گلستان، خوزستان و لرستان چند مورد شناسایی شد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای 15 مؤسسه قرآنی، شرایط اعطای وام قرض‌الحسنه محقق شده است، ادامه داد: مدیران مؤسسات قرآنی که خودشان متقاضی دریافت تسهیلات بودند و مستنداتی شامل عکس و یا موقعیت جغرافیایی از اینکه در سیل اخیر آسیب دیده‌اند، ارسال کردند و یا گاه اتحادیه‌های قرآنی استان، گزارشی از آسیب‌دیدگی مؤسسات عضو ارائه کردند به شعبه بانک رسالت معرفی شده‌اند.
محمدی اظهار کرد: از طریق این رسانه اعلام می‌کنیم که دیگر مؤسسات آسیب‌دیده می‌توانند از طریق اتحادیه استانی و یا ارتباط مستقیم با اتحادیه کشوری، درخواست خود را اعلام کنند تا به زودی و به قید فوریت در اولویت پرداخت قرار گیرند.
مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در پاسخ به این سؤال که آیا در ابتدای سال اعتباراتی از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی دریافت کرده‌اند؟ گفت: اعتباری بالغ بر 730 میلیون تومان به اتحادیه اختصاص پیدا کرده‌ است که باید در راستای برنامه‌های مصوب همراه با جزئیات پرداخت شود و مجوزی برای پرداخت آن به مؤسسات سیل‌زده نداریم.
محمدی بیان کرد: البته طرحی را با عنوان حمایت از مناطق محروم و پرخطر فرهنگی به شورای توسعه ارائه کردیم که می‌توانیم این طرح‌ها را در قالب مناطق سیل‌زده هزینه کنیم و از اعتبار دریافتی هزینه شود.
وی با تأکید بر اینکه درصددیم که تفاوتی میان مؤسسات آسیب‌دیده از سیل اخیر قائل نباشیم، افزود: معیارمان برای اولویت، اختصاص تسهیلات به مؤسساتی است که عضو اتحادیه‌ تشکل‌ها و در مرحله بعد عضو اتحادیه‌های استانی هستند، اما اگر نباشند نیز مشکلی نیست و می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به عضویت اتحادیه درآیند.
محمدی در این باره که اتحادیه برنامه‌‌ها و طرح‌هایی را برای اختصاص اعتبار به مؤسسات آسیب‌دیده و تخریب شده در مناطق سیل‌‌زده دارد، گفت: سه برنامه در قالب اعزام گروه‌های جهادی به منظور انجام فعالیت فیزیکی و عمرانی، اعزام گروه قرآنی برای انجام برنامه‌ محفل قرآنی و اعزام گروه فرهنگی برای اجرای برنامه‌های جذاب خردسالان در آینده نزدیک از سوی اتحادیه اجرا می‌شود.
انتهای پیام

captcha