فعالان مسجد با محوریت آموزه‌های دینی وارد عرصه فرهنگی - هنری شوند
کد خبر: 3810104
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶

فعالان مسجد با محوریت آموزه‌های دینی وارد عرصه فرهنگی - هنری شوند

گروه اجتماعی - مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان با اشاره به نقشه راه کانون‌ها، عنوان کرد: مساجد با معرفی نیروهای فعال خود باید در عرصه فرهنگی و هنری ورود کرده و این فعالیت‌ها را با محوریت آموزه‌های دینی برگزار کنند.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضوانی‌نژاد،‌ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان امروز، 18 اردیبهشت‌ماه در گردهمایی کانون‌های مساجد شهرستان املش، با اشاره به فعالیت 23 هزار کانون در سطح کشور به ساماندهی اعضای کانون‌های مساجد اشاره و بیان کرد: طی هشت‌ماه گذشته بالغ بر دو میلیون نفر با عضویت در سامانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، شناسنامه‌دار شدند.

وی با بیان اینکه 917 کانون فرهنگی و هنری در مساجد سراسر استان تاسیس شده است، افزود: با همت و تلاش همگان تاکنون 45 هزار نفر از گیلان در سامانه سجا ثبت نام کرده‌اند.

این مسئول فرهنگی هدف از راه‌اندازی سامانه «بچه‌های مسجد» را نیز ساماندهی و سازماندهی برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور دانست و گفت: یکی از امتیازها برای حمایت از کانون‌های فرهنگی و هنری تعداد اعضای کانون‌هاست و لذا مسئولان کانون‌ها باید برای ثبت مشخصات اعضا اهتمام جدی داشته باشند.

رضوانی‌نژاد ادامه داد: متناسب با اهمیت ثبت نام فعالان مسجدی در سامانه، فعالان مسجدی به ‌گونه‌ای تدبیر کنند که بتوانند در اسرع وقت ثبت نام فعالان خود را انجام دهند.

وی ثبت نام در این سامانه را منجر به تخصیص اعتبارات به هر کانون دانست و تصریح کرد: باید اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شناسنامه‌دار شده تا در دریافت اعتبارات مشکلی ایجاد نشود.

مسئول کانون‌های مساجد گیلان با اشاره به نقشه راه کانون‌ها، عنوان کرد: مساجد با معرفی نیروهای فعال خود باید در عرصه فرهنگی و هنری ورود کرده و این فعالیت‌ها را با محوریت آموزه‌های دینی برگزار کنند.

وی با بیان اینکه مساجد کارخانه انسان‌سازی هستند به وجود ارکان مختلف در مسجد اشاره و تصریح کرد: کانون‌های مساجد باید با برگزاری برنامه‌های مختلف مردم پیرامون مسجد را جذب کنند تا نهادهای متولی در مساجد به نهادینه‌سازی فرهنگ دینی بپردازند.

رضوانی‌نژاد در پایان اضافه کرد: یکصد مسجد در شهرستان املش وجود دارد که تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری آن 33 کانون است و لذا این تعداد افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

captcha