برگزاری سمینار «رمضان و دیابت» در پاکستان
کد خبر: 3810144
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

برگزاری سمینار «رمضان و دیابت» در پاکستان

گروه بین‌الملل ـ سمینار «ماه رمضان و بیماری دیابت» با حضور پزشکان پاکستانی در بیمارستان «شیخ زید» شهر لاهور برگزار شد.

به گزارش ایکنا از پاکستان؛ در این سمینار پزشکان برجسته لاهور همچون عظمی نسیم، امبرین مبشر، محمد یحیی افصل، رضوان جمیل و شمار زیادی از عموم مردم و بیماران دیابتی حضور داشتند.

در این سمینار تأکید شد که بیماران دیابتی با احتیاط و برنامه‌ریزی دقیق می‌توانند در ماه رمضان روزه بگیرند.

در حاشیه برگزاری سمینار کارگاه آموزشی درباره نحوه روزه‌داری بیماران دیابتی در ماه رمضان برای علاقه‌مندان برگزار شد.

کنفرانس «استقبال از رمضان»

خبر دیگری از لاهور حاکی است که به مناسبت ماه رمضان کنفرانس «استقبال از رمضان» در مسجد «شاهی» این شهر برگزار شد و در این کنفرانس شخصیت‌های برجسته دینی و مذهبی همچون پیر سیدسعید الحسن شاه وزیر اوقاف و امور مذهبی ایالت پنجاب، طاهر رضا بخاری رئیس سازمان اوقاف لاهور، مولانا عبدالخبیر آزاد خطیب مسجد شاهی، مولانا عاصم مخدوم و تعداد زیادی از مردم حضور یافتند.

خطیب مسجد شاهی طی سخنانی در این کنفرانس گفت: ماه رمضان به ما درس محبت، صلح و دوستی می‌دهد. همانند سنوات گذشته امسال نیز در مسجد شاهی ضیافت افطار برگزار می‌شود و در نماز تراویح(ویژه اهل سنت) قرآن ختم خواهد شد.

وزیر اوقاف و امور مذهبی ایالت پنجاب نیز تأکید کرد: رمضان، ماه اتحاد و تقواست و باید در این ماه بیش از پیش عبادت کنیم و اتحاد و همبستگی خود را نشان دهیم.

اعتکاف رمضانیه

همچنین، در شب‌های دهه آخر ماه رمضان، مراسم اعتکاف در مسجد «داتا دربار» لاهور برگزار می‌شود و افراد علاقه‌مند برای شرکت در این مراسم درخواست‌ داده‌اند.

هر ساله در مسجد داتا دربار بیش از 2500 نفر در اعتکاف رمضانیه شرکت می‌کنند و امسال نیز کمیته علما و مسئولان مسجد، پس از بررسی درخواست‌ها دهم رمضان اسامی افراد واجد شرایط برای شرکت در مراسم را اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha