تبیین بیانیه گام دوم انقلاب؛ نیازمند درک چیستی انقلاب اسلامی توسط نخبگان است
کد خبر: 3810165
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷

تبیین بیانیه گام دوم انقلاب؛ نیازمند درک چیستی انقلاب اسلامی توسط نخبگان است

گروه سیاست و اقتصاد- مدیر مسئول روزنامه جوان گفت: برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و حرکت در مسیر تمدن سازی باید نخبگان انقلاب اسلامی به چیستی انقلاب اسلامی برسند، اختلافات را کنار گذاشته و به معنای واحد دست یابند، پیشنهاد ما این است که بازگشت به اندیشه والای امام می‌تواند ما را به چیستی انقلاب هدایت کند.

تبیین بیانیه گام دوم انقلاب؛ نیازمند درک چیستی انقلاب اسلامی توسط نخبگان است

به گزارش ایکنا از قزوین، عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان شب گذشته هجدهم ارديبهشت در نشست هم‌اندیشی «رسانه و گام دوم انقلاب» که با حضور اصحاب رسانه قزوین در سالن جلسات شهید حسن‌پور سپاه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ساختار این بیانیه را می‌توان در سه سطح مورد توجه قرار داد.
وی عنوان کرد: در سطح اول بیانه گام دوم بررسی و معرفی انقلاب اسلامی بیان می‌شود، در بخش دوم به بررسی این نکته که در حال حاضر در کجا قرار داریم و این راه ۴۰ ساله را چگونه طی کرده‌ایم، سپس در بخش سوم به اینکه این راه چگونه باید ادامه یابد اشاره می‌شود.
این فعال حوزه رسانه با بیان اینکه باید ویژگی‌های انقلاب را شناخت، گفت: مقام معظم رهبری تأکید دارند که انقلاب اسلامی انقلابی استثنایی در جهان است که گام دوم آن ادامه همان گام نخست خواهد بود و راه همان راه است.
وی ادامه داد: متأسفانه نسل کنونی با اندیشه‌های امام راحل آشنایی چندانی ندارد و غربت انقلاب اسلامی و امام راحل بسیار است و باید برای کم کردن این غربت تلاش کرد.
گنجی با اشاره به ویژگی‌های بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرد: در گام نخست انقلاب ویژگی مردمی بودن انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت است به‌گونه‌ای که همه اقشار جامعه در پیروزی انقلاب اسلامی دخیل هستند، همچنین در ایران دو بار انقلاب رخ داده و این امر در جهان سابقه ندارد.
وی یادآور شد: از سوی دیگر به آرمان‌های انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته خیانت نکرده‌ایم همچنین در کنار تجدیدنظر ناپذیر بودن در اصول و آرمان‌های خود آماده اصلاح اشتباهات خود هستیم و این از دیگر ویژگی‌های برجسته انقلاب است.
مدیر مسئول روزنامه جوان با بیان اینکه برای ارزش‌گذاری این رهنمود مهم باید انقلاب‌های دیگر جهان را مورد بررسی قرار داد، عنوان کرد: داشتن مروت انقلابی از دیگر ویژگی‌های انقلاب است چراکه نظام برآمده از انقلاب اسلامی کمترین خشونت را در بین انقلاب‌های جهان دارد به‌گونه‌ای که در انقلاب‌های مختلف گاه میلیون کشته و اعدامی نیز دیده می‌شود اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کمتر از ۲۰۰ نفر از عوامل رژیم شاهنشاهی اعدام شدند که این نشان از مروت انقلابی دارد.
وی با تأکید بر اینکه در بیانیه ۶۵۰۰ کلمه‌ای گام دوم، بر این اصل تأکید شده که جوشش انقلابی را در کنار نظم سیاسی داشتیم، بیان کرد: همین عامل ما را به جلو رهنمون می‌سازد ازاین‌رو دشمن در تلاش برای نرمالیزاسیون کردن انقلاب و گرفتن روحیه انقلابی از بدنه انقلاب اسلامی است.
گنجی خاطرنشان کرد: این جوشش انقلابی موجب هدایت ما به سمت قله‌های پیشرفت و تعالی می‌شود لذا در گام دوم انقلاب نیز باید این جوشش انقلابی را پیش ببریم.
وی تصریح کرد: مخاطب اصلی گام دوم انقلاب جوانان هستند لذا برای توفیق در گام بعدی باید به جوانان میدان داده شود برای این امر می‌توان اقدامات بسیاری از جمله پایین آوردن سن نمایندگی مجلس و یا ممنوع شدن ورود افراد بالای ۶۵ سال در سمت وزارت را مورد توجه قرار داد.
این فعال حوزه رسانه با اشاره به اینکه تمدن سازی در بیانیه در ابعاد مختلف با محوریت جوانان مورد توجه است، گفت: مطالبه این موضوع باید به یک گفتمان تبدیل شود که برای تحقق آن باید همه به میدان بیاییم هر چند رسانه‌ها در این خصوص وظایف سنگین‌تری دارند.
وی اضافه کرد: این بیانیه در حالی از سوی مقام معظم رهبری صادر شد که دشمن حیات انقلاب را چندماهه می‌دانست و این بیانیه موجب یاس و ناامیدی آن‌ها شد.
گنجی تصریح کرد: برای تبیین این بیانیه و حرکت در مسیر تمدن سازی باید نخبگان انقلاب اسلامی به چیستی انقلاب اسلامی برسند، اختلافات را کنار گذاشته و به معنای واحد دست یابند، پیشنهاد ما این است که بازگشت به اندیشه والای امام می‌تواند ما را به چیستی انقلاب هدایت کند.
مدیر مسئول روزنامه جوان در پایان با انتقاد از ضعیف بودن پشتیبانی تئوریک از انقلاب اسلامی گفت: باید فلسفه انقلاب را به‌صورت تئوریک به جهانیان نشان داد، همچنین فاصله گرفتن از فرهنگ غرب بسیار ضروری است چراکه فرهنگ آن‌ها با فرهنگ ما بسیار متفاوت است و این فرهنگ در تمدن سازی اسلامی جایی ندارد.

انتهای پيام

captcha