بهترین روش ترویج وقف، برخورداری مردم از ثمرات این سنت حسنه است
کد خبر: 3810171
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳

بهترین روش ترویج وقف، برخورداری مردم از ثمرات این سنت حسنه است

گروه فرهنگی - مدیر دفتر مشاوره وقف بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر(ع) طرقبه گفت: بهترین روش ترویج سنت حسنه وقف، برخورداری مردم از ثمرات وقف است.

بهترین روش ترویج وقف، برخورداری مردم از ثمرات این سنت حسنه استحجت‌الاسلام علی خیاط، مدیر دفتر مشاوره وقف آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از خراسان رضوی بیان کرد: مهم‌ترین روش ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف، برخورداری مردم از ثمرات وقف است و اینکه مردم برکات وقف و تلاش خدمتگزاران موقوفات را در اجرای امینانه نیات واقفان ببینند.

وی با اشاره به طرح وقف مشارکتی این آستان مقدس تصریح کرد: از برکات این وقف مشارکتی، بهره‌مندی زائران این امامزادگان والامقام از صحن توسعه یافته حضرت زهرا(س) واقع در ورودی این بقعه متبرکه است که توانسته‌ایم قدمی در جهت خدمات‌رسانی بهتر و رفاه حال زائران این آستان مقدس برداریم.
 
خیاط با اشاره اینکه در وقف مشارکتی این بقعه متبرکه می‌توان با کمترین هزینه جزو واقفان بود، تاکید کرد: قبل از اجرای طرح وقف مشارکتی، این بقعه متبرکه به دلیل کمبود فضا، آنطور که باید نتوانستیم به طور شایسته خدمات‌رسانی مطلوبی به زائران خود داشته باشیم اما اجرای طرح وقف مشارکتی تاکنون در این بقعه متبرکه باعث توسعه بیشتر حریم این بارگاه مطهر شده که نتیجه آن بهره‌مندی بیشتر زائران داخلی و خارجی از اجرای برنامه‌های فرهنگی و معرفتی است که یکی از نمونه‌های بارز آن طرح آرامش بهاری و برپایی غرفه‌های متعدد و متنوع فرهنگی و آموزشی در ایام نوروز 98بود که بیش از 103 زائر داخلی و خارجی از خدمات این غرفه‌ها بهره‌مند شدند.
 
مدیر دفتر مشاوره وقف بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر(ع) خاطرنشان کرد: استقبال زائران داخلی و خارجی این بقعه متبرکه از طرح وقف مشارکتی بسیار عالی است و انتظار می‌رود این روند ادامه داشته باشد و ما بتوانیم با مشارکت این واقفان خیراندیش خدمات مفیدتری را در آینده به زائران گرامی ارائه دهیم. 
 
حجت الاسلام حبیب صادقی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طرقبه شاندیز، نیز در این خصوص بیان کرد: وقف مشترکتی بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر(ع) فرصتی است که مردم بتوانند با کمترین هزینه در کار خیر سهیم و در زمره واقفین و خیرین محسوب شوند و از طرفی در عمل خیری که در جهت بهره‌مندی عموم مردم است، شریک شوند.
 
وی تصریح کرد: عمران و آبادانی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و ارائه خدمات مطلوب و شایسته به زائران بارگاه مطهر امامزادگان یاسر و ناصر(ع) از جمله اهداف ماست .
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طرقبه شاندیز اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح وقف مشارکتی در بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر(ع) زائران و مجاوران استقبال خوبی داشته‌اند و با توجه به ارادت و محبت مردم به امامزادگان و منسوبین به اهل بیت(ع) مشارکت زائران در این طرح همچنان پرشور و عالی ادامه خواهد داشت.
 
انتهای پیام 
captcha