تلاوت، تدبر و عمل به آیات؛ 3 وظیفه مهم انسان در برابر قرآن
کد خبر: 3810187
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

تلاوت، تدبر و عمل به آیات؛ 3 وظیفه مهم انسان در برابر قرآن

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه جایگاه انسان نسبت به قرآن باید در 3 حوزه مشخص شود، عنوان کرد: تلاوت، تدبر و عمل به آیات الهی قرآن کریم 3 گام مهمی است که وظیفه انسان را نسبت به این کتاب آسمانی معین می‌کند.

تلاوت، تدبر و عمل به آیات الهی؛ 3 وظیفه مهم انسان در برابر قرآن‌کریمبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی حسنی‌حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان، پنج شنبه، 19 اردیبشهت‌ماه در نشست فصلی دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: استشمام عطر رمضان و درک این ماه نورانی، توفیقی است از سوی خالق یکتا که باید شکر گزار آن بود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان افزود: در شرافت و عظمت ماه رمضان، همین بس که تنفس و خواب روزه‌دار عبادت است، قرائت یک آیه از قرآن کریم در این ماه برابر است با یک ختم کامل قرآن کریم در ماه‌های دیگر.

حسنی حلم افزود: انجام تمام نیکی‌ها و هرآنچه از آن به عنوان معروف یاد می‌شود در این ماه، ثواب واجری غیر قابل شمارش دارد لذا همواره باید حق ماه رمضان آنگونه که شایسته اوست باید ادا شود. 

وی با اشاره به اینکه بازتاب اعمال نیک در این ماه به خود انسان باز می‌گردد، گفت: بازتاب اعمالی همچون دعا، نماز، عبادت، ایثار، خیر و انفاق و ... در این ماه به خود آدمی بازگشته و علاوه بر تطهیر جسم و روح او موجب سعادت و نزدیکی انسان به خالق خویش می‌شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان با اشاره به اینکه رمضان بهار قرآن است، عنوان کرد: در این ماه باید توجه به قرآن در ابعاد مختلف توجه و نگاه ویژه‌ای باشد تا آدمی را به سمت تدبر و عمل به آیات الهی رهنمون شود.

اقامه نماز برای رفع مهجوریت قرآن

حسنی‌حلم با بیان اینکه نماز جزئی از قرآن است، گفت: همانگونه که از معصومین روایت شده است، خداوند نماز را واجب کرد تا قرآن از مهجوریت خارج شود که قرائت روانه سوره حمد و سوره‌های دیگر در نماز مهر تأییدی بر سخنان ائمه اطهار علیهم‌السلام است.

وی با بیان اینکه جایگاه انسان نسبت به قرآن باید در 3 حوزه مشخص شود، عنوان کرد: تلاوت، تدبر و عمل به آیات الهی قرآن کریم 3 گام مهمی است که وظیفه انسان را نسبت به این کتاب آسمانی معین می‌کند.

حسنی حلم با اشاره به اینکه جمع کثیری از مردم قرآن را تلاوت کرده اما عامل به آن نیستند، گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته در عربستان بیش از 1 میلیون و در پاکستان بیش از 500 هزارحافظ قرآن وجود دارد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان ادامه داد: اما آنچه مهم است این است که از این تعداد حافظ قرآن، چه انداره در آیات قرآن تدبر نموده و عامل به آن هستند، همچنین آیا مسائل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ...کشور خود را از مبنی بر ایات الهی پیش می‌برند یا نه.

حسنی حلم اظهار کرد: بی‌شک اگر این چنین بود هیچگاه عربستان با کشور مستکبری همچون آمریکا دست دوستی نمی‌داد، لذا تلاوت و تدبر مقدمه‌ای برای عمل به آیات نورانی مصحف شریف است.

وی با اشاره به اینکه رمضان ماه اقامه نماز و عمل به آموزه‌های آن است، ابراز کرد: متأسفانه جامعه در حوزه عمل به آیات کلام وحی و همچنین آموزه‌های نماز ضعیف است.

انتهای پیام

captcha