حضور مسئولان در جمع‌خوانی قرآن، اثرات مثبتی در جامعه به‌دنبال دارد
کد خبر: 3810316
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱

حضور مسئولان در جمع‌خوانی قرآن، اثرات مثبتی در جامعه به‌دنبال دارد

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم در مصلی ارومیه گفت: حضور مسئولان در این مراسم جمع‌خوانی می‌تواند اثرات مثبت و معنوی را به‌همراه داشته باشد.

حضور مسئولان در جمع‌خوانی قرآن، اثرات معنوی در جامعه به‌دنبال دارد

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، ظهر امروز، ۲۰ اردیبهشت ماه، در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه، اظهار کرد: هرکس در ماه رمضان خوش‌برخورد بوده و با مومنان به‌خوبی رفتار کند، خداوند وعده بهشت را به او داده است و هرکس در این ماه مبارک به نیازمندی کمک کند، خداوند متعال نیز در روز قیامت، آن شخص را یاری کرده و از پل صراط عبور خواهد کرد.
وی ادامه داد: اگر خداوند در این ماه گناهان بندگانش را عفو نکند، در ماه‌های دیگر بسیار سخت خواهد بود و بندگان در این ماه باید به‌درستی روزه‌داری کرده و استغفار کنند و از خداوند بخواهند که روزه آنان را نیز قبول کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی افزود: در اسلام، به دست‌گیری از نیازمندان و کمک به آنان بسیار توصیه شده و هرکس اموال خود را در راه خداوند انفاق کند، خداوند هزاران برابر آن را به شخص خواهد داد و کسانی که وسع مالی خوبی دارند، در این ماه از دست کسانی که نیاز دارند، بگیرند.
وی با اشاره به برگزاری مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم در مصلی ارومیه خاطرنشان کرد: حضور مسئولان در این مراسم جمع‌خوانی می‌تواند اثرات مثبت و معنوی را به همراه داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: بر همگان واجب است که حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنند و مسئولان آموزش و پرورش نیز نسبت به روزه‌خواری در مدارس باید بیشتر توجه کنند.
وی بیان کرد: نوع رفتار و برخورد باید کاملا دینی باشد و پرخاشگری و بی‌ادبی نباید در استان نهادینه شود و باید به فکر آبروی استان بود و مسئولانی که با یکدیگر مشکلی دارند، در حضور همگان با یکدیگر برخورد کرده و در سطح ملی مطرح می‌شوند و رسانه‌ها نیز در شرایط کنونی باید نسبت به ایجاد آرامش و صلح در فضای مجازی تلاش کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه لزوم کنترل قیمت‌ها در کشور احساس می‌شود، تصریح کرد: در شرایط اقتصادی کنونی باید وضعیت مردم نیز مدنظر قرار گیرد.
انتهای پیام

captcha