مقتدرانه مقابل دشمن ایستاده‌ایم/ قرآنی قدم برداریم
کد خبر: 3810340
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰

مقتدرانه مقابل دشمن ایستاده‌ایم/ قرآنی قدم برداریم

گروه سياست و اقتصاد ــ امام جمعه قزوین عمل به دستورات قرآنی را ضروری دانست و بیان کرد: هر کجا سربلند شدیم و پیشرفت کردیم، به خاطر این بود که بر اساس قرآن قدم برداشتیم و هر کجا قرآنی قدم برنداشتیم، ضربه خوردیم و نمونه‌ای از عمل غیر قرآنی را در برجام مشاهده کردیم.

سربلندی مسلمانان به خاطر عمل به قرآن است

به گزارش ایكنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: خدای متعال یکی از ویژگی‌های ماه مبارک رمضان را ماه قرآن معرفی کرده است و می‌فرماید قرآن در این ماه نازل شده است و وقتی این همه اهمیت ماه رمضان را در قرآن، کلام رسول خدا (ص) و انبیاء (ع) مشاهده می‌کنیم باید خیلی بیشتر به قرآن متصل شویم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عمل به دستورات قرآنی را ضروری دانست و بیان کرد: هر کجا سربلند شدیم و پیشرفت کردیم، به خاطر این بود که بر اساس قرآن قدم برداشتیم و هر کجا قرآنی قدم برنداشتیم، ضربه خوردیم و نمونه‌ای از عمل غیر قرآنی را در برجام مشاهده کردیم.
آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: در قرآن کریم می‌خوانیم «ای کسانی که ایمان دارید، غریبه‌ها را صاحب اسرار خود نکنید زیرا دشمنان تا شما را خسته نکنند از دشمنی خود دست برنمی‌دارند»، مثل کسانی نباشید که آشکارا می‌گویند خزانه کشور خالی است و زمینه طمع مستکبران را فراهم کردند؛ زمانی دشمنی دشمنان ما تمام می‌شود که محکم و مقتدرانه مقابل آن‌ها بایستیم.
وی در ادامه گفت: در طول تاریخ شاهد بودیم که هرزمانی مقاومت و ایستادگی مسلمانان افزایش یافته دشمنان عقب‌نشینی کرده‌اند، برای نمونه از زمانی که حزب‌الله لبنان ایستادگی خود را مقابل صهیونیست‌ها افزایش داد روند ظلم اسرائیلی‌ها کاهش یافت و شمارش معکوس سقوط رژیم صهیونیستی آغاز شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: خدا متعال در معرفی دشمنان ما می‌گوید، «از دهان آن‌ها عداوت و دشمنی علیه مؤمنان و مسلمانان می‌بارد و آنچه در دل‌هایشان وجود دارد خیلی بدتر است، این شما هستید که خود را به آن‌ها وصل می‌کنید آن‌ها ارزشی برای شما قائل نیستند»، دشمن تهدید به جنگ و تحریم و دشمنی می‌کنند تا ما را بترساند.
وی بیان کرد: شاه پهلوی همیشه خود را به غربی‌ها وصل می‌کرد و وابسته آن‌ها بود، صدام همه زندگی و دوران پادشاهی‌اش را فدای آمریکایی‌ها کرد اما غربی‌ها چقدر برای این پادشاهان ارزش قائل بودند؟ کدام نوکر را استکبار جهانی به رسمیت شناخته و از آن‌ها حمایت کرده است؟
امام‌جمعه قزوین ادامه داد: خدای متعال می‌فرماید، ما هیچ راه تسلطی از کافران برای مؤمنان قرار ندادیم، بلکه خداوند تسلط مؤمنان را بر کافران و مشرکان می‌خواهد و در صورت این تسلط امدادهای غیبی خود را به مؤمنان می‌رساند.
وی تصریح کرد: اگر ما عزتمندانه عمل کنیم دشمنان انقلاب عصبانی می‌شوند؛ در این شرایط قرآن به ما می‌گوید به دشمنان بگویید از عصبانیت خود بمیرید، این نگاه و عملکرد اثرگذار خواهد بود و عامل عقب‌نشینی دشمن می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: خداوند فرمود هرکجا شما موفقیتی به دست آورید، دشمنان ناراحت می‌شوند و اگر فتنه و اختلافی بین شما ایجاد شود، خوشحال می‌شوند اما اگر اهل صبر و تقوا باشید، هیچ کاری علیه شما نمی‌توانند انجام دهند و خدا آن‌ها را زیر نظر دارد و بساطشان را برمی‌چیند.
وی با اشاره روز نکبت که روز موجودیت منحوس رژیم غاصب صهیونیستی است، عنوان کرد: مسلمانان جهان در حمایت از مردم فلسطین تا روزی که صهیونیست‌ها را سر جای خودشان ننشانند و از سرزمین اشغالی خارج نکنند، این مطالبه را رها نخواهند کرد و اوج آن را ان‌شاءالله در راهپیمایی روز قدس مشاهده خواهیم کرد.
آیت‌الله عابدینی ادامه داد: یکی از سرداران به‌درستی گفته بود که نتانیاهو باید شنا در دریای مدیترانه را تمرین کند چراکه اگر به آن‌ها حمله شود راهی ندارند مگر اینکه به دریا بزنند و این شرایط در پیش روی آن‌هاست.
امام جمعه قزوین به سالروز لغو امتیاز تنباکو توسط میرزای شیرازی اشاره کرد و گفت: این اقدام از افتخارات بزرگ در مقابل مستکبران جهان است و مشاهده کردیم برای مردم ما عزت به همراه داشت.

انتهای پیام

captcha