ملت ایران آماده حرکت انقلابی هستند/ همه مشکلات اقتصادی به دلیل تحریم نیست
کد خبر: 3810351
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
آیت‌الله دژکام:

ملت ایران آماده حرکت انقلابی هستند/ همه مشکلات اقتصادی به دلیل تحریم نیست

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با یادآوری بدعهدی دشمنان در برجام تأکید کرد که ملت ایران اجازه مذاکره دادند اما آماده حرکت انقلابی هستند.

به گزارش ایکنا از فارس، آيت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 20 ارديبهشت در خطبه‌های نماز جمعه شيراز با بيان اينكه ملت ایران اجازه مذاکره دادند اما آماده حرکت انقلابی هستند، گفت: آمریکا از برجام خارج شده و ۴ کشور دیگر نیز آنچه باید رفتار نکردند به خصوص ۳ کشور اروپایی که همیشه با آمریکا همراه بودند. 

وي افزود: از ابتدا طرح موضوع مذاکره و برجام در درون خود مردم گروهی موافق و مخالف بودند و مقام معظم رهبری نیز فرمودند که خوشبین نیستم اما تجربه می‌شود. 

امام جمعه شیراز ادامه داد: معظم له می‌دانستند که چنین خواهد شد اما تجربه برای ما شد، باور برای آن‌ها این بود که مشکلات حل می‌شود اما امروز متوجه شدیم که از آن ۲ نگاه یک نگاه دقیق‌تر بوده است و ما چون در این مسیر آمده بودیم نباید بهانه به دشمن بدهیم.

ایران پایبند است نه درمانده
آیت‌الله دژکام اضافه کرد: رفتار آن‌ها به گونه‌ای بود که ترامپ را بیاورند اما رسماً نظام جمهوری اسلامی تصمیم گرفت که اگر کشورهای اروپایی به وعده‌های خود عمل کند ایران هم پایبند است اما درمانده نیستیم زیرا تکنولوژی هسته‌ای داخلی و بومی است.

وی تاکید کرد: ۶۰ روز فرصت دادیم که اگر تعهدات اروپا اجرایی نشود ما نیز به موضوعات هسته‌ای صلح آمیز بازخواهیم گشت، اعلام کرده‌ایم که غنی‌سازی را ادامه خواهیم داد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه کار امروز مورد تأیید تمامی جریان‌ها است، گفت: اگر امکان اقدام مذاکره و آرام را برای دولت ایجاد کرده‌ایم این ملت زمینه اقدام انقلابی را به روی خود نمی‌بندد این ملت همان شهید داده‌ها هستند اما عده‌ای نفوذی ممکن است باشند که روحیه انقلابی را ضعیف می‌کنند و به آن‌ها نیز می‌گوئیم که سکوت مردم به دلیل حفظ جایگاه نظام است.

آيت‌الله دژكام با تأکید بر اینکه دشمنان بترسند که مشت فولادین ملت به همراه دست خدا نفوذی‌های داخلی را به همراه اربابان آن‌ها نابود کنند، گفت: حمایت‌های خودمان را از حضرت ابوطالب و حضرت خدیجه آموخته‌ایم و با پیروی از آن‌ها این انقلاب را حرکت می‌دهیم.

همه مشکلات اقتصادی به دلیل تحریم نیست
امام جمعه شيراز در بخشي از سخنانش با اشاره به گرانی‌ها گفت: همه این مشکلات به دلیل تحریم نیست بلکه به دلیل ضعف در مدیریت نیز است که از جمله آن‌ها قانون مسکن است که اجرایی نشد و امروز شاهد افزایش بسیار کرایه و نرخ مسکن هستند چرا مالیات مسکن اجرایی نمی‌شود.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: مدیران باید به فکر باشند مگر بنا بود مسکن مهر نیازهای عادی مردم تأمین شود چرا چند سال تعطیل شد و امروز هم تکمیل نمی‌کنند. کسانی که دستشان می‌رسد باید مراقب دیگران هم باشند.

امام جمعه شیراز همچنین یادآور شد: شکست اسرائیل نشان از قدرت امروز مسلمانان است و امروز مردم غزه در پناه آرمان مقاومت هستند و این عظمت به آسانی به دست نیامده است.

انتهای پیام

 

captcha