فاز دوم «دارالقرآن علامه طباطبایی» در قم افتتاح شد
کد خبر: 3810385
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹

فاز دوم «دارالقرآن علامه طباطبایی» در قم افتتاح شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ ساختمان جدید دارالقرآن علامه طباطبایی به مساحت ۴۰۰ مترمربع و با زیربنای هزار و ۲۰۰ متر مربع شامگاه روز گذشته، ۲۰ اردیبهشت‌ماه، با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی افتتاح شد.

فاز دوم «دارالقرآن علامه طباطبایی» در قم افتتاح شدبه گزارش ایکنا از قم، مرتضی نجفی‌قدسی، مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی، شب گذشته، 20 اردیبهشت‌ماه، در مراسم افتتاح فاز دوم دارالقرآن علامه طباطبایی در قم با تبریک حلول ماه رمضان گفت: پیامبر اکرم(ص) در روایتی می‌فرمایند: «خداوند در شب اول ماه رمضان صحف را بر حضرت ابراهیم(ع)، در شب ششم تورات را بر حضرت موسی(ع) و در شب سیزدهم رمضان کتاب انجیل را بر حضرت عیسی(ع) و در شب هجدهم رمضان کتاب زبور را بر حضرت داود(ع) و در شب 23 ماه مبارک رمضان قرآن کریم را بر حضرتش نازل کرد».
وی با اشاره به افتتاح فاز دوم این دارالقرآن که شامل سالن همایش و شش کلاس ۷۰ تا ۱۰۰ نفره برای برگزاری دوره‌های آموزش و تفسیر قرآن کریم است، افزود: این مکان با هدف توسعه فعالیت‌های آموزشی تفسیر و علوم قرآنی تأسیس شده است و افتخار داریم که در منزل علامه طباطبایی به کارهای قرآنی می‌پردازیم.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان اینکه طبقه همکف برای تدریس استادان مهیا شده و مابقی کلاس‌ها، آموزشی است به حادثه اخیر در برخی مدارس  اشاره کرد و افزود: این مسئله دغدغه زیادی برای افراد دلسوز در تربیت نسل آینده ایجاد کرده است و ضرورت توجه بیشتر به آموزش و پرورش را به ما گوشزد می‌کند.

وی با بیان اینکه برای ساختن آینده کشور راهی جز تربیت نسل مؤمن در مدارس نیست، ادامه داد: روحانیت باید حضور بیشتری در آموزش و پرورش داشته باشند و معلمان و مربیان دلسوز دینی به تربیت نسل آینده بپردازند.

نجفی‌قدسی تصریح کرد: این نهاد را رها کرده‌ایم و امروز نتیجه آن را می‌بینیم که مطالب سخیفی لقلقه زبان فرزندان ما شده و مطالب مستهجن و زشت در بلندگوی برخی مدارس پخش می‌شود.

فاز دوم «دارالقرآن علامه طباطبایی» در قم افتتاح شد

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی بیان کرد: آموزش و پرورش جای تربیت نسل آینده است و هر کسی به هر میزانی که می‌تواند در کسوت امام جماعت و مدیر و معلم مدرسه باید وارد شود و دغدغه تربیت نسل جدید را داشته باشیم.

نجفی‌قدسی با بیان اینکه نقش مدرسه حتی از مسجد مهمتر شده است زیرا همه دانش‌آموزان ما وارد مدارس می‌شوند، اما به مسجد نمی‌روند، اظهار کرد: 70 هزار مسجد داریم که فقط 25 هزار مسجد امام جماعت دارند ولی آموزش و پرورش برای همه فرزندان است و همه در مدارس تحصیل می‌کنند و حوزه باید در تربیت آنان دخالت کند.

انتهای پیام

captcha