برپایی مناظرات دانشجویی و گفتمان‌های قرآنی در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3810451
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
دبیر بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن خبر داد؛

برپایی مناظرات دانشجویی و گفتمان‌های قرآنی در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن

گروه دانشگاه ــ دبیر بخش دانشگاهی نمایشگاه بین‌المللی قرآن با بیان اینکه این بخش مخاطب خاص و عام دارد و ما برای پاسخگویی به نیاز هر دو گروه‌ برنامه‌ریزی کرده‌ایم، گفت: در بخش فعالیت‌های دانشجویی شاهد برگزاری مناظرات دانشجویی، گفتمان‌های قرآنی و نشست‌های تخصصی قرآنی خواهیم بود.

به گزارش ایکنا؛ بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از امروز ۲۱ اردیبهشت‌ماه، کار خود را آغاز می‌کند و فعالیت آن تا روز سوم خردادماه سال جاری، ادامه دارد. مدیریت بخش دانشگاهی این دوره از نمایشگاه طبق حکمی از سوی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، به دانشگاه فرهنگیان واگذار شده است.

سید کامران میرمعینی، مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه فرهنگیان و دبیر ستاد بخش دانشگاهی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا، درباره برنامه‌های این بخش از نمایشگاه در ایام پیش‌رو، اظهار کرد: مدیریت بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در بخش دانشگاهی، برابر ابلاغی از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، برعهده دانشگاه فرهنگیان است. پس از اعطای این حکم، ستاد اجرایی این بخش از نمایشگاه را در دانشگاه فرهنگیان به ریاست خنیفر، رئیس این دانشگاه، راه‌اندازی کردیم.
 
وی ادامه داد: بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن امسال با حضور دانشگاه‌های دستگاه‌های آموزش عالی کشور کار خود را آغاز خواهد کرد. در این دوره، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با دانشگاه‌های زیرمجموعه خود و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با دانشگاه‌های زیرمجموعه خود، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام‌نور، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه علمی کاربردی، جهاددانشگاهی، بسیج دانشجویی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و همچنین دانشگاه فرهنگیان که علاوه بر میزبانی، تلاش دارد حضور فعالی داشته باشد، در بخش دانشگاهی مستقر و دستاورد‌ها و فعالیت‌های قرآنی دانشجویان و اساتید این دانشگاه‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.
 
برنامه‌ریزی بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن برای مخاطب عام و خاص
دبیر ستاد بخش دانشگاهی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم همچنین در پاسخ به این پرسش که چه تمهیداتی اندیشیده شده که در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن امسال، برخلاف هر دوره، از غرفه‌داری و نمایش صرف آثار هنری، مانند دیگر غرفه‌های بخش‌های عمومی، پرهیز شود؟ گفت: بخش دانشگاهی نمایشگاه بین‌المللی قرآن هم مخاطب خاص دارد و هم مخاطب عام؛ در واقع ما برای پاسخگویی به نیاز هر دو گروه‌ و مخاطبان باید برنامه‌ریزی کنیم، لذا سیاست‌هایی را در نظر گرفتیم که بتوانیم در این دو عرصه اقدامات کامل و جدی داشته باشیم. به همین دلیل، در جلسات مختلف هماهنگی با مدیران دانشگاه‌های مشارکت‌کننده در نمایشگاه قرآن امسال که در بخش نمایشگاهی هم حضور خواهند داشت، تأکید کردیم با همین رویکرد از همه ظرفیت‌های دانشجویان و اساتید استفاده کنند، تا بتوانیم امسال نمایشگاه قرآن را متفاوت تجربه کنیم.

میرمعینی با اشاره به دیگر برنامه‌های تخصصی بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن امسال، افزود: در بخش اختصاصی و به معنایی دیگر بخش تخصصی غرفه‌های دانشگاهی نمایشگاه قرآن، از ظرفیت‌های اساتید استفاده خواهیم کرد و تألیفات جدید قرآنی، پایان‌نامه‌های قرآنی و دستاورد‌های قرآنی جدید را در معرض نمایش قرار خواهیم داد.
 
راه‌اندازی مناظرات دانشجویی در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن
وی بیان کرد: در بخش فعالیت‌های دانشجویی نیز تلاش می‌شود یک‌سری برنامه‌ها از جمله مناظرات دانشجویی و گفتمان‌های قرآنی شکل گیرد و نشست‌های تخصصی قرآن برگزار شود. همچنین با موضوعات مختلف و متنوع، مسابقات قرآنی را طراحی کردیم که در این بخش شاهد برگزاری آن‌ها خواهیم بود. برگزاری برنامه‌های ادبی، هنری و دیگر برنامه‌های جذاب، به گونه‌ای که بتوان مخاطب عام و خاص را برای حضور در این بخش ترغیب کرد، از جمله برنامه‌های در نظر گفته شده در بخش دانشگاهی نمایشگاه امسال است.

دبیر ستاد بخش دانشگاهی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: همه دستگاه‌های آموزش عالی کشور امسال برای نخستین‌بار با همه ظرفیت خود حضور خواهند داشت و امیدواریم اتفاقات خوبی را در نمایشگاه قرآن امسال شاهد باشیم.

انتهای پیام
captcha