۲ هزار روحانی به آذربایجان غربی اعزام شدند
کد خبر: 3810462
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
همزمان با ماه رمضان؛

۲ هزار روحانی به آذربایجان غربی اعزام شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از اعزام دو هزار روحانی بومی و اعزامی از قم به مناطق مختلف استان در ماه رمضان خبر داد و گفت: این روحانیون شامل مبلغ و مبلغه بوده و همزمان با ماه رمضان با هدف ترویج احکام شرعی و مسائل اعتقادی به تبلیغ و فعالیت خواهند پرداخت.

دو هزار روحانی به مناطق مختلف آذربایجان غربی اعزام شدند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد داداش‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، در رابطه با برنامه‌های ماه مبارک رمضان اظهار کرد: همزمان با ایام ماه رمضان، دو هزار روحانی بومی و اعزامی از قم به مناطق مختلف شهری و روستایی استان اعزام خواهند شد.
وی با اشاره به فعالیت‌های روحانیون در ماه مبارک رمضان افزود: این روحانیون شامل مبلغ و مبلغه بوده و همزمان با ماه رمضان با هدف ترویج احکام شرعی، مسائل اعتقادی، تبلیغ اسلام و بیان معارف اسلامی، آداب روزه‌داری و عبادت در مناطق مختلف شهری و روستایی استان به تبلیغ و فعالیت خواهند پرداخت.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین داداش‌زاده با اشاره به اینکه روحانیون و مبلغان دینی از ابتدای ماه رمضان تا پایان عید فطر در مناطق مختلف استان حضور خواهند داشت، ادامه داد: این مبلغین با بیان احکام و مسائل دینی و همچنین آسیب‌های اجتماعی که امروز که به یک معضل اجتماعی در جامعه تبدیل‌ شده است، با بهره‌گیری از محتواهای درنظرگرفته شده در راستای کاهش آسیب‌ها اهتمام بیشتری خواهند داشت.
وی با اشاره به برگزاری محافل قرآنی در این ماه مبارک خاطرنشان کرد: برگزاری محافل قرآنی شامل تفسیر، ترجمه و جمع‌آوری قرآن، بیان معارف قرآنی، برگزاری گفتمان‌های دینی و اردوهای فرهنگی ویژه جوانان و نوجوانان از برنامه‌های جانبی این روحانیون در ماه رمضان است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه مراسم جمع‌خوانی قرآن نیز همچون سال‌های گذشته در تمامی شهرستان‌ها برگزار خواهد شد، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصت ارزشمندی برای تعبد، عبادت برای مؤمنین و روزه‌داران و ترویج آموزش، قرائت و تربیت نسل دینی و قرآنی در جامعه محسوب می‌شود.
وی یادآور شد: همچنین همزمان با ماه مبارک رمضان در شهرستان‌های ارومیه و میاندوآب دو نفر از اساتید مجمع عالی تفسیر اعزامی از قم نیز حضور یافته و به تفسیر آیات نورانی کتاب آسمانی خواهند پرداخت.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین داداش‌زاده با اشاره به برگزاری مراسم تفسیر قرآن سوره غافر در ماه مبارک رمضان افزود: این ویژه برنامه قرآنی نیز در ۱۰ شهرستان استان به همت سازمان تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد و در این محافل انس که هرسال با استقبال گسترده مردم مؤمن و روزه‌دار استان همراه می‌شود، امسال قاریان برجسته کشوری و استانی حضور خواهند داشت.
انتهای پیام

captcha