طرح «با قرآن در رمضان» در هرمزگان اجرا می‌شود
کد خبر: 3810479
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰

طرح «با قرآن در رمضان» در هرمزگان اجرا می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان هرمزگان از اجرای طرح «با قرآن در رمضان» هم‌زمان با شروع ماه مبارک رمضان در این استان خبر داد.

طرح «با قرآن در رمضان» در هرمزگان اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام سید‌عبدالخالق حسینی، سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: این طرح به مناسبت ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا که اختصاص به قرائت جمعی روزانه یک جزء از کتاب کلام‌الله مجید دارد، از اول ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان این ماه در سراسر استان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه باید درآیات قرآن تدبر کرد، افزود: تدبر یعنی عاقبت‌اندیشی، به عمق راه پیدا کردن که معنای واقعی انس با قرآن صرفاً با تلاوت، حفظ، شنیدن و تعلیم بدون تدبر و عمل به قرآن حاصل نمی‌شود، بلکه تدبر درآیات باعث انس واقعی و عمل به آیات و تأثیرپذیری در عمل و رفتار تلاوت کننده است.
سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان هرمزگان گفت: هم‌زمان با شروع ماه میهمانی خدا، مراسم شاخص جزء خوانی قرآن کریم با قرائت روزانه یک جزء از کلام وحی توسط قاریان برجسته استانی بعد از نماز ظهر و عصر درامامزاده سیدمظفر بندرعباس و مساجد شاخص شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: تفسیر عمومی قرآن کریم «سوره غافر» نیز توسط مفسر قرآن هرروز به مدت ۳۰ دقیقه بعد از اتمام جزء‌خوانی برگزار می‌شود و همچنین در دانشکده علوم قرآنی هرمزگان این تفسیر توسط استاد حوزه و دانشگاه عطا الدین میرزاده انجام می‌شود.
‌سید‌حسینی بابیان اینکه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی امری ضروری است، ابراز کرد: اگر قرآن در زندگی مردم نفوذ کند بسیاری از مشکلات و موانع موجود در خانواده‌ها حل می‌شود.
سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان هرمزگان اظهار کرد: باید درزمینهٔ توسعه امور برنامه‌ریزی شود، زیرا باعث رشد فکری، معنوی و علمی فراوانی در جامعه می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم در سایر شهرستان‌های استان، گفت: در هر شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، خمیر، میناب، رودان، جاسک و قشم جلسات قرآنی با نظارت و حمایت کارشناسان قرآنی برگزار می‌شود که علاوه بر این در اکثر مؤسسات، خانه‌های قرآنی و مساجد نیز مراسم جزء‌خوانی و تفسیر برگزار می‌شود.
سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان هرمزگان در پایان گفت: در حقیقت زبان قرآن زبان فطرت است و، چون در همه انسان‌ها این فطرت نهفته است درنتیجه بعد از تدبر و فهم آیات نورانی کلام‌الله مجید «قرآن» انسان به فطرت پاک خود دست می‌یابد و سازمان تبلیغات هرساله به‌منظور گسترش معارف قرآنی مراسم جزء‌خوانی در تمامی شهرستان‌ها توسط کارشناسان اداره امور قرآنی ارزیابی برگزار می‌کند و در پایان از شهرستان برتر تجلیل می‌شود.
انتهای پیام

captcha