استغفار بهترین دعا در محضر خداست
کد خبر: 3810510
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
استاد حوزه علمیه قم:

استغفار بهترین دعا در محضر خداست

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام سید‌حسین مؤمنی دعا را عامل تصحیح گذشته مؤمن و ترسیم آینده ایمانی او توصیف کرد و گفت: بهترین دعا از منظر ثقلین شریف استغفار است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام سید‌حسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه قم صبح امروز، 21 اردیبهشت‌ماه در ویژه‌برنامه «سحرگهان» حرم حضرت معصومه(س) که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، دعا را عامل تصحیح گذشته مؤمن و ترسیم آینده ایمانی او توصیف کرد و گفت: بهترین دعا از منظر ثقلین شریف استغفار است.
سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) تقرب به پروردگار عالم را یکی از آثار دعا توصیف کرد و افزود: عبد شدن به معنای علم به خداوند متعال، بندگی و نزدیکی به این ساحت قدسی از اصول تقرب الهی است.
استاد حوزه علمیه قم عبودیت را یکی از اوصاف شهدا دانست و گفت: مرور خاطرات شهدای مدافع حرم نشان می‌دهد که عبودیت دستاورد ایمانی این عزیزان در زندگی دنیا بوده است.
حجت‌الاسلام مؤمنی تقدم دعا بر ابتلا را یک ضرورت برای مؤمن توصیف کرد و ادامه داد: دعا قبل از بروز مشکلات از توصیه‌هایی است که باید مؤمن به آن توجه ویژه داشته باشد.
وی اظهار کرد: صبر بر بلا و مصیبت، رضایت به تقدیر الهی و گشایش در امور از آثار دعا بر امور فردی و اجتماعی مؤمن است.
سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) به بررسی برکات دعا در زندگی مؤمن پرداخت و بیان کرد: برآورده شدن حوائج و صلاحیت مؤمن در برابر فریب و مکر شیطان از آثار دعا در زندگی مؤمن است.
حجت‌الاسلام مؤمنی دعا را صلاح مؤمن توصیف کرد و گفت: دعا قلب مؤمن را زنده می‌کند حتی اگر متن آن از سوی پروردگار عالمیان مورد پذیرش قرار نگیرد.
حسین شاهبداغی
انتهای پیام
captcha