تشرف ۴ هزار و ۲۴۵ زائر مازندرانی به حج تمتع/ کمک به سیل‌زدگان به جای ولیمه
کد خبر: 3810526
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳

تشرف ۴ هزار و ۲۴۵ زائر مازندرانی به حج تمتع/ کمک به سیل‌زدگان به جای ولیمه

گروه اجتماعی ــ مدیر حج وزیارت مازندران گفت: در سال‌جاری ۴ هزار و ۲۴۵ نفر در قالب ۳۰ کاروان به زیارت خانه خدا و حج تمتع مشرف می‌شوند.

تشرف 4 هزار و 245 زائر به حج تمتع/ کمک به سیلزدگان به جای ولیمهسید‌حبیب‌اله ساداتی، مدیر حج و زیارت مازندران  در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: در حج تمتع سال‌جاری 4 هزار و 245 نفر در قالب 30 کاروان به زیارت خانه خدا مشرف می‌شوند که از این تعداد 29 کاروان مدینه قبل و یک کاروان مدینه بعد است.
وی با بیان اینکه، زائران می‌توانند در سایت آموزش زائرین، می‌توانند از آموزش‌های لازم بهره‌مند شوند، افزود: از 10 جلسه آموزشی که برای حجاج در نظر گرفته شده، دو جلسه عمومی آن در بابل و ساری 12 و 13 اردیبهشت‌ماه برگزار شد.
نیمه دوم تیرماه؛ آغاز اعزام زائران حج تمتع مازندرانی
ساداتی با بیان اینکه، اعزام اولین کاروان حج از مازندران از نیمه دوم تیرماه، از فرودگاه دشت ناز ساری آغاز می‌شود، تصریح کرد: زائران از به همراه داشتن اشیاء ممنوعه و هرگونه مواد مخدر پرهیز کنند و مطمئن باشند در بازرسی فرودگاه این اشیاء، کشف و ضبط خواهد شد.
وی با بیان اینکه، از زائرین انتظار داریم که قوانین و مقررات عربستان را رعایت کنند، افزود: زائران ممنوعیت خرید برخی اقلام  مانند چاقو و...، به همراه داشتن مهر، به همراه داشتن و قرائت برخی از ادعیه پرهیز کنند.
مدیر حج و زیارت مازندران با بیان اینکه هزینه سفر حج تمتع از 22 تا 28 میلیون تومان متغیر است، گفت: 60 درصد هزینه سفر مختص مسکن است و در حمل و نقل هوایی با توجه به فرودگاه‌های مختلف کمی هزینه‌ها متغیر می‌شود اما مابقی هزینه‌ها برای زائرین تفاوتی ندارد. 
وی با بیان اینکه ظرفیت هتل‌ها را کشور میزبان تعیین می‌کند، افزود: مدت توقف در مدینه چهار تا پنج روز است و از آنجا که ظرفیت‌هتل‌ها بالا است، ظرفیت اینترنت هتل‌ها، فقط در حد رفع نیاز معمول، پاسخگو است و توصیه می‌شود زائرین خرید بسته‌ها اینترنتی شخصی را همچون هزینه تماس به هزینه سفر خود بیافزایند.
ساداتی از حجاج خواست که خرید را با توجه به شعار سال در داخل و استان خودشان انجام دهند و برای برگزاری مراسم  ولیمه حج، عجله نکنند و زمان برگزاری مراسم را از 24 یا 72 ساعت عقب بیاندازند.  
وی افزود: امسال با توجه به مشکلاتی که برای سیلزگان استان اتفاق افتاد، چنانچه حجاج بخواهند هرینه ولیمه خود را برای کمک به سیلزدگان اهدا کنند، استقبال خواهیم کرد. 
انتهای پیام
captcha