اعتراض به تروریست معرفی کردن شهدای فلسطینی در عربستان
کد خبر: 3810550
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶

اعتراض به تروریست معرفی کردن شهدای فلسطینی در عربستان

اقدام یک روزنامه سعودی در درج نام رهبران حماس از جمله شیخ احمد یاسین بنیانگذار این جنبش با خشم و انزجار کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از فارس؛ روز جمعه (20 اردیبهشت‌ماه) روزنامه «مکه» عربستان سعودی لیستی 40 نفره به نام لیست تروریستی منتشر کرد که نام شیخ «احمد یاسین» بنیانگذار جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم در آن آمده است که این قضیه موج شدید انتقادها و ابراز خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشت.

روزنامه «مکه» در خبرش که آن را از خروجی حذف کرده نوشته بود که این لیست شامل اسامی افرادی است که از ایده‌های جماعت اخوان المسلمین که آن را تروریستی توصیف کرد، متاثر شده‌اند.

این روزنامه علاوه بر شیخ یاسین، نام «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و شماری از رهبران برجسته این جنبش از جمله «خالد مشعل» و شهید «عبدالعزیز رنتیسی» را هم در لیست ادعایی خود آورده است.

این روزنامه به نقل از سایتی موسوم به CEP ادعا کرد که اخوان المسلمین با گروه‌های تروریستی نظیر القاعده ، داعش، جبهه النصره و غیره ارتباط دارد.

به گزارش القدس العربی، از دیگر نام‌های برجسته‌ای که در لیست ادعایی این روزنامه آورده شده است، نام شیخ «یوسف القرضاوی» رئیس مرکز موسوم به اتحادیه جهانی علمای مسلمان (نزدیک به قطر و اخوان) و «سید قطب» است که او را رهبر واقعی اخوان المسلمین خواند و همچنین نام «محمد مرسی» رئیس جمهور معزول مصر و «عبدالمجید الزندانی» از جمله شخصیت‌های مشهور یمنی و بنیانگذار جماعت اخوان المسلمین در یمن در کنار اسامی دیگر آمده است.

اقدام این روزنامه سعودی با واکنش‌های گسترده محافل فعالان در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است. «اکرم صالح» یک فعال عربی می‌نویسد: «جالب اینجاست که عبدالمجید الزندانی هم اینک در عربستان اقامت دارد».

محمد نوشت: «شما نام شیخ احمد یاسین (رحمت خدا بر او باد) را آورده‌اید که خود ملک فهد هم تعریفش می‌کرد، در حالی که شما وی را تروریست می‌خوانید؟ لعنت بر شما».

فعال دیگری با نام کاربری شمس الحق نوشت: «به پروردگار کعبه‌ای که در مکه است قسم که شما باخته‌اید. چقدر دروغ گویید. به خدا قسم روز قیامت از شما سوال سختی در این باره خواهد شد. جواب‌هایتان را از حالا آماده کنید. ای کاش موشکی که به احمد یاسین خورد به شما خورده بود. او می‌ارزد به یک میلیون نفر امثال شما».

یک اندیشمند سیاسی عرب هم نوشت: «عبدالمجید الزندانی که او را تروریست می‌خوانید با همه افراد خانواده‌اش در عربستان زندگی می‌کند. چندی قبل هم عروسی مفصلی برای یکی از فرزندانش در عربستان برپا کرد. الزندانی از عربستان حقوق ماهیانه دریافت می‌کند. او و فرزندانش به حساب آل سعود در یک کاخ زندگی می‌کنند».

یکی دیگر نوشت: تا وقتی مقاومت در برابر رژیم تروریست صهیونیستی وجود دارد هیچ تروریسمی در جهان نیست، تروریسم خود شمایید.

دیگری گفت: کسانی که جمال خاشقچی را در کنسولگری عربستان در استانبول خفه کرده و جسدش را با اره مثله کردند و آمر این قتل «مبس» (محمد‌بن‌سلمان) و رئیس دفتر آن و باندی جنایتکار مثل [احمد] عسیری، سعود القحطانی و دیگران بودند، چرا نام آن‌ها در لیست تروریست‌ها نیست که متأثر از ایده‌های [جریان مذهبی] الصحوه و غیره هستند، شما از بزرگ‌ترین منافقانید.

کاخ سفید چند روز پیش اعلام کرد دولت ترامپ درصدد درج نام جماعت اخوان المسلمین در لیست تروریسم است. احتمالا اقدامات کاخ سفید نیز ناشی از فشار و تمایل عربستان سعودی برای تروریستی اعلام کردن اخوان المسلمین است.

روزنامه نیویورک تایمز هم سه‌شنبه گذشته نوشت: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در سفر خود به واشنگتن در نهم آوریل طی نشستی خصوصی از ترامپ خواسته اخوان المسلمین را تروریستی بخواند.

انتهای پیام

captcha