شرایط لازم برای حضور گرایش‌های سیاسی در یزد ایجاد شود
کد خبر: 3810559
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱

شرایط لازم برای حضور گرایش‌های سیاسی در یزد ایجاد شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار یزد با اشاره به مشاکت بالای یزدی‌ها در دوره قبل انتخابات مجلس گفت: باید شرایط لازم برای حضور نامزدها و گرایش‌های سیاسی و فضای رقابتی در استان ایجاد شود.

انتخابات مهم‌ترین نماد مشارکت مردم در امور استبه گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد، صبح امروز، 21 اردیبهشت ماه در نخستین نشست ستاد انتخابات استان یزد اظهار کرد: انتخابات مهمترین دستاورد و از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است که تعیین مکانیسم سیستم فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف در انتخابات و توسط مردم انجام می‌شود، همچنین عرصه فعالیت گروه‌های سیاسی در کشور است که عامل ثبات سیاسی در کشور ما محسوب می‌شود.
طالبی افزود: خوشبختانه در ستاد انتخابات استان یزد در این دوره جمعی با تجربه را داریم که هر کدام تجربه حضور در این ستاد را داشتند و ان شاءالله با این تجریه شاهد روند خوبی خواهیم بود .
استاندار یزد ادامه داد: دلیل اینکه امسال زودتر فعالیت ستاد انتخابات آغاز شده به دلیل حساسیت زمانی و اینکه دست اندرکاران انتخابات با آمادگی بیشتر در این عرصه حضور یابند.

انتخابات پیش‌رو با قانون فعلی برگزار می‌شود
طالبی در بخش دیگری از سخنان خود اشراف قانونی و عمل به مر قانون را در سرلوحه وظایف اعضای ستاد انتخابات اعلام کرد و گفت: گاها خبرهایی در مورد تغییر قوانین انتخاباتی گفته می‌شود ولی این گونه مسائل به این انتخابات نخواهد رسید لذا با همین قانون فعلی انتخابات برگزار خواهد شد و اشرافیت کامل به این قانون باید داشته و همه دست اندرکاران طبق این قانون انجام وظیفه کنند.
وی ادامه داد: همچنین ستادهای شهرستان‌ها باید در کمترین فرصت تشکیل و اعضای ستاد استان به صورت سرزده و حضوری از نحوه فعالیت ستادهای شهرستانی بازدید داشته باشند.
استاندار یزد اظهار کرد: زیر 50 درصد از فرمانداران ما در استان تجربه برگزاری انتخابات مجلس را دارند لذا کمتر از نصف آنها این تجربه را داشتند و باید فعالیت‌های آموزشی بویژه برای اعضای ستاد به صورت جدی انجام شود و حفظ بی طرفی در همه فعالیت‌ها یکی از مهم‌ترین وظایف اعضای ستاد انتخابات است.
طالبی ادامه داد: در دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان یزد از لحاظ تعداد مشارکت مقام چهارم کشور را داشتیم که این رتبه بسیار خوبی در مشارکت مردم است لذا در انتخابات اخیر مجلس نیز که اسفندماه سال جاری برگزارمی‌شود باید تلاش کنیم تا این رتبه حفظ شود و یا فعالیتی صورت گرفته تا این رتبه ارتقا یابد و باید شرایط لازم برای حضور نامزدها و گرایش‌های سیاسی و فضای رقابتی ایجاد شود.

برنامه‌ریزی برای رفع آسیب‌های انتخاباتی
وی افزود: با توجه به تجربه انتخابات‌های گذشته برخی آسیب‌ها ممکن است، وجود داشته باشد و هم اکنون باید برای رفع این آسیب‌ها فکر و برنامه‌ریزی صورت گیرد و هرجایی که خلا قانونی وجود دارد بویژه در بحث تبلیغات نسبت به رفع آن اقدام شود .
وی ادامه داد: فضای مجازی نیز یکی از بهترین فرصت‌هاست که باید برنامه ویژه‌ای برای آن داشته باشیم تا فضایی سالم را در فضای مجازی و در انتخابات پیشرو داشته باشیم.
استاندار یزد بیان کرد: در زمینه تعداد شعب به گونه‌ای عمل شود که شعبات در همه جای استان و با دسترسی حداکثری باشد تا افراد با راحترین شکل در آن حضور یابند همچنین امکانات و مکان‌های ثبت‌نام تجهیز شود و شعبات اخذ رای در محل‌های آبرومند و در شان انتخابات ایجاد شود و هر چند نیاز به شعب جدید بود صرفا روی مراکزی که واقعا نیاز است، اقدام شود و دست اندرکاران در اولین مرحله سراغ افرایش تعداد شعب نروند.
استاندار یزد خطاب به علی صالحی مدیرکل روابط عمومی استانداری و رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان یزد گفت: در زمینه اطلاع رسانی سازماندهی موثر با حضور حداکثری و مشارکت رسانه‌ها، خبرنگاران، فعالان فضای مجازی و رسانه‌های دیداری و شنیداری با هدف افزایش مشارکت مردم انجام شود و این اقدام برنامه ویژه‌ای را می‌طلبد که کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان باید آن را اجرا کند.
طالبی افزود: برقراری تعامل مثبت و موثر بین هیات نظارت وشورای نگهبان و ستاد انتخابات همچنان که گذشته بوده باید ادامه یابد و در سایه این تعامل خیلی از مسایل حل می‌شود و بر برگزاری جلسات مشترک تاکید دارم که در این نشست‌ها بعضی از تفسیرهایی که ممکن است مختلف باشد، در جلسات مشترک مورد بحث و بررسی قرار داده و از هرگونه اختلافی که ممکن است بین ستاد انتخابات و هیات نظارت صورت گیرد، اجتناب شود و این روند در ستاد انتخابات همه استان انجام شود.
یادآور می‌شود در پایان این نشست احکام مسئولان کمیته‌های ستاد انتخابات استان یزد توسط استاندار تقدیم شد.

انتهای پیام

captcha