تلاش جهاددانشگاهی برای حمایت از فراگیران آموزش‌ها تا زمان اشتغال
کد خبر: 3810563
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱

تلاش جهاددانشگاهی برای حمایت از فراگیران آموزش‌ها تا زمان اشتغال

گروه اجتماعی ــ رئیس جهاد‌دانشگاهی فارس با اشاره به اقدامات اخیر این نهاد نظیر راه‌اندازی مركز نوآوری و شكوفایی در شیراز گفت: هدف جهاددانشگاهی، تغییر سیستم آموزشی و حمایت از فراگیران تا زمان اشتغال است.

به گزارش ایكنا از فارس، مظاهر بابایی، رئیس جهاد دانشگاهی فارس امروز، 21 اردیبهشت‌ماه در دیدار با مدیركل و معاونان كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس با بیان اینکه هدف جهاددانشگاهی، تغییر سیستم آموزشی و حمایت از فراگیران تا زمان اشتغال است، یادآور شد که برنامه‌های جدید این نهاد دانشگاهی شامل ایجاد و توسعه مرکز نوآوری و شکوفایی، کلبه صنایع دستی و مرکز فناوری سلامت و همچنین تدوین و ارائه دوره‌های تخصصی و بومی، گسترده‌تر از گذشته است.
وی با اشاره به راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری و شکوفایی (منش) در شیراز، ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال سه مرکز دیگر نیز در استان فارس راه‌اندازی شود
بابایی با تأکید بر اینکه همکاری کمیته امداد می‌تواند در راه‌اندازی سه مرکز جدید تأثیرگذار باشد، گفت: هدف از راه‌اندازی مراکز نوآوری، فراهم کردن زمینه تبدیل ایده به ثروت است، این مراکز فاصله بین ایده و بازار را به کمترین حد می‌رساند.
رئیس خبرگزاری ایكنا شعبه فارس با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی آموزش، مشاوره و اشتغال فراگیران خود را دنبال می‌کند، گفت: با توجه به دیدگاه‌های جدید، تلاش شد تمام آموزش‌های مهارتی نظیر گوهرسنگ‌ها و تعمیر تجهیزات پزشکی را از صفر تا صد، در مرکز آموش‌های کوتاه مدت دنبال کنیم.
رئیس جهاددانشگاهی فارس با تصریح اینکه آموزش گیرندگان بعد از پایان دوره آموزشی رها نمی‌شوند، گفت: ما بحث صدور شناسنامه و برندسازی و ورود به بازار را هم دنبال می‌کنیم؛ راه‌اندازی آموزش صنایع دستی در تمام رشته‌ها اعم از معرق، خاتم و ... که شیراز در آن‌ها همیشه حرفی برای گفتن داشته و دارد، امسال عملیاتی و آموزش در این حوزه را با عزم جدی آغاز کنیم.
وی با بیان اینکه هم اینک جهاددانشگاهی فارس در 9 شهرستان استان، شعب فعالی را دارد، گفت: در صورت درخواست از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) می‌توان برنامه‌های آموزشی مهارتی متناسبی را برای جمعیت هدف مورد نظر این نهاد، تعریف و اجرا کرد.
بابایی یادآور شد: طی سه سال گذشته هزینه آموزش‌های مهارتی از سوی جهاددانشگاهی، کمتر از 10 درصد رشد داشته است و هدف در دسترس بودن خدمات این نهاد به همه اقشار جامعه است.
رئیس جهاد دانشگاهی فارس با بیان اینکه امسال آمادگی آموزش مشاغل خانگی به 200 زن سرپرست خانوار در فارس وجود دارد، گفت: این آموزش‌ها به شکل رایگان انجام خواهد شد
وی همچنین بيان كرد: این نهاد با اتکا به ظرفیت‌های موجود آمادگی همکاری در حوز‌ه‌های پژوهشی نظیر پنل های خورشیدی را نیز با همکاری کمیته امداد دارد.
انتهای پیام

captcha