۱۱ عنوان برنامه قرآنی ـ فرهنگی در ایام رمضان اجرا می‌شود
کد خبر: 3810571
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
در فارس؛

۱۱ عنوان برنامه قرآنی ـ فرهنگی در ایام رمضان اجرا می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در تشریح برنامه‌های ایام رمضان این اداره‌کل از اجرای ۱۱ عنوان برنامه نظیر برپایی نمایشگاه قرآن، تجلیل از کاتبان وحی، تجلیل از مربیان مؤسسات قرآنی و ... خبر داد.

صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام ماه مبارك رمضان گفت: مطابق روال هر سال این اداره‌كل برنامه‌های متنوع فرهنگی، قرآنی، هنری در ایام ماه مبارك رمضان كه بهار قرآن است را اجرا می‌كند.
وی از اجرای 11 عنوان برنامه فرهنگی ـ قرآنی طی این ایام به‌همت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد و افزود: یكی از مهم‌ترین برنامه‌های ما برپایی نمایشگاه قرآن است كه به یاری خدا در نیمه اول ماه مبارك رمضان آن را برپا خواهیم كرد.
سهرابی، تجلیل از مربیان قرآن مؤسسات قرآنی را از دیگر برنامه‌های درنظر گرفته شده برای این ایام عنوان كرد و افزود: تجلیل از كسانی كه در زمینه ترویج قرآن و فرهنگ قرآنی تلاش می‌كنند، مسلماً اقدام پسندیده‌ای است كه باید در این ایام خاص بدان توجه كنیم.
مدیركل ارشاد فارس یادآور شد كه این برنامه به‌همت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد.
وی، برپایی محافل انس با قرآن را با همكاری اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس را از دیگر برنامه‌های رمضانی اعلام كرد و گفت: همچنین دیدارهایی نیز با خانواده‌های قرآنی و به خصوص شهدای قرآنی خواهیم داشت.
سهرابی اظهار كرد: برپایی نمایشگاه کتابهای قرآنی و آثار هنری با محوریت قرآن و اهل بیت(ع) در پایانه‌های مترو، بداهه‌نویسی خوشنویشی در پایانه‌های مترو، برپایی نمایشگاه‌های خوشنویسی، تجلیل استاد نعمتی از پیشکسوتان حوزه خوشنویسی قرآنی، مشق شب قدر و جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) از دیگر برنامه‌های این ماه پربرکت است كه در بوستان‌های شهر شیراز برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینكه همچنین جلسه تفسیر آیت‌الله ملك‌حسینی نیز طی این ایام برپا می‌شود، گفت: علاوه بر این‌ها برنامه‌هایی نظیر تجلیل از كاتبان وحی، رونمایی از كتاب‌هایی با موضوعات قرآنی و تجلیل از نویسندگان و شاعران و ناشران قرآنی نیز در دستور كار خود قرار داده‌ایم.
انتهای پیام

captcha