رشد 206 درصدی فعالیت‌های تأمین مسكن نیازمندان در فارس
کد خبر: 3810615
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰

رشد 206 درصدی فعالیت‌های تأمین مسكن نیازمندان در فارس

گروه اجتماعی ـ مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس با بیان اینكه ایجاد سرپناهی امن برای نیازمندان یکی از رسالت‌های مهم کمیته امداد است، گفت: در سال 97 شاهد رشد 206 درصدی فعالیت‌های تأمین مسکن مددجویان بودیم.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌كل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس، محمد بذرافشان، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس امروز، 21 اردیبهشت‌ماه با بیان اینکه ایجاد سرپناهی امن برای نیازمندان یکی از رسالت‌های مهم کمیته امداد است، گفت: نداشتن مسکن مناسب و مقاوم از مشکلات اساسی مددجویان تحت حمایت این نهاد است که با رفع این مشکل کمیته امداد می‌تواند نقش مؤثری را در توانمندسازی خانواده‌ها ایفا کند.
وی، اقدامات کمیته امداد در زمینه تامین مسکن مددجویان را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: در سال 97 شاهد رشد 206 درصدی فعالیت‌های تأمین مسکن مددجویان بودیم که از میزان پیش‌بینی شده برنامه 97 بالاتر بود و امیدواریم امسال نیز در این زمینه توفیقات ارزشمندی را کسب کنیم.
بذرافشان با اشاره به عملکرد حوزه مسکن این نهاد در سال گذشته، گفت: 665 واحد مسکن روستایی و 587 واحد مسکن شهری برای مددجویان خریداری و احداث شده است. همچنین 4 هزار و 251 واحد مسکن شهری و روستایی در استان مورد تعمیرات جزئی و کلی قرار گرفتند.
مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در ادامه یادآور شد: در سال گذشته 417 واحد مسکن نیمه تمام روستایی و شهری تکمیل شده و 25 واحد مسکن نیز برای مددجویان در طرح مهاجرت از شهر به روستا تامین شده است.
وی به هزینه‌کرد اعتبارات مسکن مددجویی درسال 97 اشاره کرد و گفت: 559 میلیارد و 587 میلیون ریال اعتبار برای خدمات مذکور هزینه شده است که 107 میلیارد و 77 میلیون ریال از محل زکوات استان، 48 میلیارد و 186 میلیون ریال توسط خیران، 47 میلیارد و 570 میلیون ریال از محل کمک‌های مردمی و مابقی از محل اعتبار دولتی، تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و امدادی تامین و هزینه شده است.
بذرافشان در پایان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه میان ریاست کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: مبلغ 17 میلیارد و 940 میلیون ریال طی تفاهم‌نامه مذکور از محل کمک‌های بلاعوض بنیاد مسکن جهت 414 خانوار از مددجویان به منظور تکمیل مساکن روستایی جذب و به حساب آنان واریز شده است.
انتهای پیام

captcha