تبیین مضامین تفسیری سوره ناس در کوالالامپور
کد خبر: 3810627
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲

تبیین مضامین تفسیری سوره ناس در کوالالامپور

گروه بین‌الملل ـ جلسه تفسیر سوره ناس به مناسبت ماه رمضان با حضور حجت‌الاسلام فرزاد صیادی، روحانی اعزامی از ایران در کوالالامپور (پایتخت مالزی) برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ ایرانیان مقیم مالزی همزمان با آغاز ماه رمضان با برنامه‌های متنوعی که از سوی رایزنی فرهنگی ایران در کوالالامپور تدارک دیده‌ شده است، به استقبال این ماه رفته‌اند.

برگزاری مراسم نمار جماعت، قرائت ادعیه ماه رمضان و سخنرانی کارشناسان دینی از جمله این برنامه‌هاست که در نخستین روز از ماه رمضان، حجت‌الاسلام فرزاد صیادی، از روحانیان اعزامی از کشورمان به تفسیر تربیتی روانشناختی سوره ناس پرداخت.

وی در سخنانی، گفت: در سوره ناس، کیفیت مداخله شیطان در نفس و سیستم روانی انسان تبیین شده است. شیطان به عنوان یکی از موجودات واقعی عالم که مخلوق خداست به اذن الهی برای امتحان انسان‌ها در این عالم در کنار انسان‌ها قرار گرفته است که در تعامل با انسان قصد ضلالت و گمراهی این موجود الهی که شأنیت خلیفه الهی شدن را داراست، دارد.

این کارشناس دینی افزود: بنابراین انسان برای تعادل و تعالی در مسیر انسانیت نیاز به مراقبت از افکار و ادراکات خود دارد تا بتواند ادراکاتش را براساس عقل و و مطابق با فطرت بگرداند.

همزمان با این مراسم، برنامه‌های مشابه دیگری در هیئت محبان الرسول(ص) منطقه سردانگ شهر کوالالامپور با حضور جمعی از دانشجویان و ایرانیان مقیم برگزار شد.

همچنین، مراسم شب‌های قدر نیز همچون سال‌های گذشته به صورت متمرکز به میزبانی هیئت مذهبی ایرانیان مقیم مالزی و رایزنی فرهنگی ایران در مالزی در سالن فرهنگی MCA در شب نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه رمضان با حضور علاقمندان خاندان عصمت و طهارت برگزار خواهد شد.

مراسم‌های مشابهی در شهرهای جوهور و پیننگ از سوی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاههای این شهرها نیز دایر می‌شود.

انتهای پیام

captcha