جشنواره کتابخوانی رضوی؛ نقطه عطف فعالیت‌های فرهنگی در کتابخانه‌ها
کد خبر: 3810637
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳

جشنواره کتابخوانی رضوی؛ نقطه عطف فعالیت‌های فرهنگی در کتابخانه‌ها

گروه اجتماعی - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان گفت: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی با توجه به گستردگی فعالیت‌های جنبی خود، نقطه عطف فعالیت‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی است.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ پریسا کرمی،‌ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان امروز،‌ 21 اردیبهشت‌ماه در نخستین نشست هم‌اندیشی منطقه‌ای نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی که در کتابخانه عمومی امام رضا(ع) رشت برگزار شد، با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی امروزی، ضرورت هدفگذاری در برنامه‌ها با رویکرد جذب مخاطب به کتابخانه را یادآور شد.

وی با بیان اینکه اصل و هدف کلیه فعالیت‌های فرهنگی برگزار شده در کتابخانه‌ها جذب اقشار مختلف مردم به این محیط فرهنگی است، اظهار کرد:‌ برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی با توجه به گستردگی فعالیت‌های جنبی خود، نقطه عطف فعالیت‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان همدلی همه کتابداران در برگزاری موفق نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را لازمه معرفی شایسته این رویداد بزرگ در استان گیلان برشمرد و خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های خوبی که در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سال گذشته از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی صورت پذیرفت، ما شاهد مشارکت بیش از 30 هزار گیلانی در این رویداد مهم بودیم و امیدواریم این مشارکت گسترده در سال جاری نیز ادامه یابد.

کرمی ارتباط موثر با مجموعه‌های فرهنگی، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف را در معرفی منابع 12گانه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی مهم دانست و اضافه کرد: با توجه به آغاز فعالیت ضابطه‌مند رابطین فرهنگی کتابخانه‌ها از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری، امیدواریم ارتباط با ارگان‌های مختلف نیز از مهمترین برنامه‌های ایشان در شهرستان‌های مختلف باشد.

به گزارش ایکنا، نشست هم‌اندیشی برنامه‌های نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شرق و غرب گیلان در هفته جاری و به میزبانی کتابخانه عمومی باقرالعلوم(ع) رضوانشهر و کتابخانه اهل‌البیت(ع) آستانه اشرفیه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha