شیراز، سومین شهر جهانی صنایع دستی در دنیا می‌شود
کد خبر: 3810646
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳

شیراز، سومین شهر جهانی صنایع دستی در دنیا می‌شود

گروه فرهنگی ـ معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی از تهیه و تکمیل پرونده شیراز به عنوان سومین شهر جهانی صنایع دستی در دنیا خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع ستی و گردشگری فارس، پویا محمودیان امروز، 21 اردیبهشت‌ماه در حاشیه سفر خود به شیراز در جمع هنرمندان و سرمایه‌گذاران حوزه صنایع دستی با بیان خبر فوق گفت: در سال 97 منبت آباده به ثبت جهانی رسید و در حال حاضر ایران با ثبت 8 شهر و 10 روستا در قله صنایع دستی دنیا جای گرفت و اینک نگاه جهانیان به صنایع دستی کشور جلب شده است.
وی ادامه داد: با برپایی جشن جهانی شدن منبت در آباده، غدا هیجاوی گزارشی از این مراسم در شورای جهانی آسیا و اقیانوسیه با عنوان یک جشن باشکوه ارائه داد که این افتخار مرهون زحمات بسیار زیاد مدیرکل میراث فرهنگی فارس و مجموعه همکاران ایشان در معاونت صنایع دستی، مسئولان و هنرمندان شهرستان آباده است.
این مقام مسئول بیان کرد: به‌همت اداره‌کل میراث فرهنگی فارس، ارزیابان شورای جهانی طی مدت حضور خود در شیراز از کارگاه‌ها و ظرفیت‌های شهر شیراز در صنایع دستی بازدید و بر اساس رایزنی های صورت گرفته، مراحل جهانی شدن شهر شیراز در دست اقدام است که در صورت انجام این مهم، شیراز، به عنوان سومین شهر جهانی صنایع دستی در دنیا معرفی می‌شود.
انتهای پیام

captcha