سلسله نشست‌های علمی و کارگاه‌های مهارت‌آموزی قرآنی برگزار می‌شود
کد خبر: 3810703
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
در بخش آموزش و پژوهش نمایشگاه قرآن؛

سلسله نشست‌های علمی و کارگاه‌های مهارت‌آموزی قرآنی برگزار می‌شود

گروه اندیشه ــ سلسله نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های مهارت‌آموزی قرآنی و هم‌اندیشی اساتید صاحب نظر حوزوی و دانشگاهی با محوریت «کاربردی‌سازی مطالعات قرآنی»، با حضور و سخنرانی جمعی از اساتید برجسته در مصلی تهران، محل برگزاری بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ سلسله نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های مهارت‌آموزی قرآنی و هم‌اندیشی اساتید صاحب نظر حوزوی و دانشگاهی با محوریت «کاربردی‌سازی مطالعات قرآنی»، از روز یکشنبه، 22 اردیبهشت تا روز جمعه، 3 خرداد‌ماه، همزمان با ایام برگزاری بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مصلی تهران برگزار می‌شود.
بنا بر این گزارش، پنج نشست برگزار خواهد شد که احمد پاکتچی در موضوع مرز میان ترجمه و تفسیر قرآن، مهدی مهریزی، سید محمدرضا امام و فروغ پارسا پیرامون تحلیل سیر نزول آیات قرآن پیرامون زن، مجید معارف و محمد خامه‌گر در زمینه نقد و بررسی کتاب اصول قواعد کشف استدلالی غرض سوره‌های قرآن، ناصر مهدی با موضوع معنای زندگی از منظر قرآن کریم و مثنوی معنوی و سید حسن اسلامی و سید هدایت جلیل در زمینه اخلاق تفسیر قرآن کریم؛ تحلیل و بیان‌ چالش‌ها به ایراد سخن می‌پردازند.
همچنین در کارگاه‌های آموزشی، حسن بشیر و محمد عترت‌دوست با موضوع آشنایی با روش تحلیل محتوای دینی(مطالعه موردی مفاهیم قرآنی)، حمید باقری و سعید زعفرانی‌زاده در زمینه مهارت‌آموزی نگارش مدخل‌های دایره‌المعارف و احد فرامرز قراملکی و احمد غباری نیز در زمینه سنچش‌پذیری و مقیاس‌سازی در تحلیل مفاهیم قرآنی به بحث می‌پردازند.
این برنامه همراه با برگزاری جلسات هم‌اندیشی صاحب‌نظران قرآنی با موضوع کاربردی‌سازی مطالعات قرآنی خواهد بود که در این بخش نیز عبدالهادی فقهی‌زاده، محمدعلی مهدوی‌راد، احمد پاکتچی، سید هدایت جلیلی، محمدهادی گرامی، هادی رهنما و محمدرضا وصفی حضور دارند.
یادآور می‌شود، به همه کسانی که در این نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی شرکت کنند، گواهی معتبر اعطا می‌شود و همه جلسات همراه با افطار آغاز خواهد شد.
انتهای پیام

captcha