کمک ۵۰۰ میلیون تومانی خیّران سیستان‌ و بلوچستان در جشن گلریزان
کد خبر: 3810716
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱

کمک ۵۰۰ میلیون تومانی خیّران سیستان‌ و بلوچستان در جشن گلریزان

گروه اجتماعی ــ مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: امسال خیران این استان در پنج جشن گلریزان ۵۱۶ میلیون تومان به صورت نقد و تعهد برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک کردند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سیدعبدالحسین سجادی، مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان شب گذشته، 21 اردیبهشت‌‌ماه در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان که در زابل برگزار شد، گفت: جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، یکی از سنت‌های خوب مردم ایران در ماه مبارک رمضان است که نشان از نوع‌دوستی آنان دارد.
وی اظهار کرد: کلید برگزاری جشن گلریزان همیشه با هدیه رهبر معظم انقلاب زده می‌شود و ایشان در ایام برگزاری این جشن انسانی، کمک‌های مالی شایانی را به ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه برای آزادی زندانیان نیازمند اهدا می‌کنند و دیگر مسئولان هم به تبعیت از ایشان در این امر خدا پسندانه شرکت می‌کنند.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان با بیان اینکه کمک و احسان به همنوع برگرفته از فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی است، افزود: ایرانیان در کمک به همنوعان خود در جهان سرآمد هستند و جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان اوج ابراز و نمایش این خصلت زیبا است.
وی بیان کرد: ماجرای جشن گلریزان ماجرای ارادت ایرانیان به اهل بیت(ع) به ویژه امام حسن مجتبی(ع) است که در بخشندگی جایگاه ویژه‌ای دارند؛ این امام بزرگوار در سه دوره متوالی تمام دارایی خود را در راه خدا انفاق کرده و گویی این رسم دیرین را از پدر بزرگوار خود مولای متقیان امام علی(ع) به ارث برده است که در فتوت و جوانمردی سرآمد بود.
سجادی فرهنگ‌سازی در جامعه را هدف اصلی برگزاری جشن‌های گلریزان دانست و افزود: جشن گلریزان فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ ایثار، انفاق و زمینه‌ ساز تحکیم بخش فرهنگ مشارکت در جامعه است.
وی بیان کرد: امسال خیران سیستانی و بلوچستانی در پنج جشن گلریزان 516 میلیون تومان به صورت نقد و تعهد برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک کردند.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اظهار کرد: در طول ماه مبارک رمضان، در مجموع تعداد ۴۰ جشن گلریزان برای کمک به زندانیان جرائم غیرعمد در سطح استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha