لزوم آرایش جنگی دستگاه‌های اجرایی برابر تحریم‌ها
کد خبر: 3810720
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱

لزوم آرایش جنگی دستگاه‌های اجرایی برابر تحریم‌ها

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار سمنان با اشاره به تأکیدات رهبری انقلاب اسلامی درخصوص لزوم آرایش جنگی برابر زیاده‌خواهی‌های دشمن گفت: آرایش جنگی در حوزه‌های اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی استان امری ضروری است.

لزوم آرایش جنگی دستگاه‌های اجرایی در برابر تحریم‌ها

به گزارش ایکنا از سمنان، علیرضا آشناگر، استاندار سمنان، عصر روز گذشته، 21 اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی این استان به تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی در‌خصوص لزوم آرایش جنگی ‌برابر زیاده‌خواهی‌های دشمن اشاره کرد و افزود: آرایش جنگی در حوزه‌های اقتصادی امری ضروری است که در این راستا در حوزه اقتصادی که در حالت شرایط جنگی است باید آرایش جنگی به خود بگیریم.

وی ادامه داد: دشمن در حوزه اقتصادی آرایش جنگی گرفته که با وجود آرایش جنگی دشمن در حوزه‌های اقتصادی، متأسفانه آرایش‌ ما ‌هنوز‌ آرایش ‌جنگی ‌نیست و نیاز است تا در تمامی شرایط حالت جنگی به خود بگیریم.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه هنوز برخی مدیران و واحدهای تولیدی ما درک درستی را از شرایط اقتصادی کشور پیدا نکردند، اظهار کرد: اصلاح برخی قوانین متناسب با شرایط جنگ اقتصادی امروز ضروری است.

این مقام عالی استان با تأاکید بر اینکه دولت و مراکز تصمیم‌گیر که خط و مشی‌های نظام را تعیین می‌کنند، باید با اصلاح برخی رویه‌ها به صورت جدی به بحث اصلاح قوانین و انطباق آنها با شرایط جنگ اقتصادی ورود کنند، متذکر شد: ارجاع برخی از پیشنهادات اصلاحی شورای گفتگوی استان به قانون از سوی وزارخانه‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط است که با ارجاع دادن پیشنهادات به قانون مشکلی حل نخواهد شد، قوانین باید اصلاح و متناسب با شرایط جنگی فعلی تنظیم‌ و تدوین شوند.

وی بر ضرورت تفویض اختیار بیشتر به استان‌ها تأکید کرد و افزود: دستگاه‌های نظارتی در شرایط خاص فعلی باید به شکلی عمل کنند که کارها روان‌تر‌ عمل شود که در این راستا مچ‌گیری مشکلی را حل نمی‌کند و برای شرایط سخت و دور زدن تحریم‌ها، خلاقیت‌هایی نیاز است که باید بستر آن ایجاد شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه امکان افزایش تحریم‌ها وجود دارد، افزود: در گذشته صنعت نفت مورد هدف تحریم‌های ظالمانه بود اما اخیراً این تحریم‌ها به بخش فلزات نیز رسیده و ممکن است بخش‌های دیگری نیز با تحریم مواجه شوند که بر این اساس آمریکا می‌کوشد شرایط را برای ما ‌سخت‌تر‌ کند تا مردم از حمایت و همراهی دولت دست بکشند و پشت سر این تحریم‌های ظالمانه و در کنار آن یک تبلیغ پر حجم در قالب یک عملیات روانی دقیق و گسترده و پرحچم نیز در کار است.

آشناگر با اشاره به اینکه در رونق تولید موانعی وجود دارد یادآور شد: باید این موانع به طور جدی واکاوی و تجزیه تحلیل شده و راهکارهای کاربردی برای مواجه با آن اتخاذ کنیم زیرا  دشمنان‌ نیز با سرعت زیاد نسبت به تغییرات و اعمال تحریم‌ها اقدام‌ می‌کنند که دولت و نظام نیز باید برای رفع موانع تولید، ‌تمرکز جدی داشته باشند تا برابر مشکلات واکنش سریع از خود نشان دهد.

وی با بیان اینکه خروجی و ماحصل این‌ جلسات باید رفع موانع تولید و مشکلات کارخانه‌های باشد افزود: خوشبختانه حضور نمایندگان در این جلسات نیز ظرفیت خوبی است که باید مورد استفاده قرار گیرد که در این راستا دستورکارها در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، باید کیفی و مباحث کاربردی باشد، زیرا بیان سخنان توصیفی در جلسات کابردی اصلا مناسب و به‌ مصلحت نیست.

استاندار سمنان متذکر شد: مشکلات و مسائلی که در سطح استان قابل حل است را باید برطرف و مابقی را به کشور منتقل کنیم که در همین ارتباط ۴۰ مورد از مشکلات واحدهای تملیکی بانک‌ها در استان انجام شد و بررسی و حل مشکلات ۵۳ واحد دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم با برطرف کردن مشکلات آنها، این واحدها هرچه زودتر به چرخه تولید و اقتصاد بازگردند .

انتهای پیام

captcha